شناسهٔ خبر: 59353252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

برترین سوغاتی تویسرکان

در این مقاله به بررسی برترین سوغاتی تویسرکان، ویژگی ها و همچنین نکات مهم و مرتبط با ان خواهیم پرداخت.

صاحب‌خبر -

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر تویسرکان یکی از مشهور ترین شهر های استان همدان می باشد که در بین توریستان و گردشگران بسیار محبوب است. شهر تویسرکان مانند اغلب بخش های استان همدان دارای تاریخچه غنی و قابل توجهی می باشد. به همین دلیل امروزه شما می توانید آثار تاریخی مختلف و متعددی را درون آن مشاهده فرمایید. شهر تویسرکان دارای آب و هوایی معتدل و کوهستانی می باشد. به همین دلیل امروزه اغلب سوغات تویسرکان به محصولات کشاورزی تبدیل شده اند. با این حال علاوه بر محصولات کشاورزی شما می توانید سوغات مختلف و متنوعی را از این نقطه تهیه فرمایید. در ادامه این مقاله شما را با سوغاتی تویسرکان آشنا خواهیم کرد و تعدادی از برترین سوغات این شهر را به شمام معرفی می کنیم.

برترین سوغاتی تویسرکان :

گردو :

گردو بی شک در رتبه اول از لیست برترین سوغاتی تویسرکان قرار می گیرد. همانطور که در بخش قبلی مقاله نیز گفته شد، محصولات کشاورزی جزو مهم ترین سوغات شهر تویسرکان می باشد. گردو نسبت به سایر محصولات کشاورزی سوغات این شهر، از اهمیت بیشتر و جایگاه بالاتری برخوردار می باشد. گردو تویسرکان در سراسر ایران مشهور می باشد. به طوری که این محصول را در کنار سایر محصولات کشاورزی مشهور کشور مثل انار ساوه، خربزه مشهد و ... قرار می دهند. به شما توصیه می کنیم اگر شهر تویسرکان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اید، حتما به سراغ خرید گردو با کیفیت و بی نظیر این شهر بروید.

بادام :

بادام یکی دیگر از برترین سوغاتی های شهر تویسرکان می باشد. شهر تویسرکان باغ های بادام متعدد و گسترده ای را در دل خود جای داده است. به طوری که امروزه بسیاری از مردم بومی این شهر و به ویژه روستا های اطراف آن به کاشت و برداشت بادام، گردو و ... مشغول می باشند. محصولاتی نظیر گردو و بادام برای رشد مناسب به آب و هوای سرد و کوهستانی نیازمند می باشند. به همین دلیل شهر تویسرکان به یکی از بهترین نقاط کشور برای پرورش این محصولات تبدیل شده است.

برترین سوغاتی تویسرکان

سوغاتی تویسرکان

پشمک :

بسیاری از توریستان و گردشگران گمان می کنند که پشمک، تنها جزو سوغات استان یزد می باشد و در سایر نقاط کشور تولید نمی شود. اما این عقیده، یک باور کاملا غلط و اشتباه می باشد. زیرا شهر تویسرکان یکی از برترین نقاط کشور در زمینه تولید کشور می باشد که پشمک های بسیار خوشمزه و مشهوری را تولید به بازار عرضه می کند. به شما توصیه می کنیم اگر به دنبال یک مزه ی جدید و متفاوت از پشمک هستید، حتما به شهر تویسرکان سفر کرده و از پشمک های سنتی متعلق به این شهر استفاده نمایید. دقت داشته باشید که پشمک های تویسرکان با پشمک های یزد اندکی تفاوت داشته و مزه ی آن ها نیز کمی با یکدیگر فرق می کند.

عسل :

عسل یکی دیگر از محصولاتی می باشد که در لیست برترین سوغاتی تویسرکان قرار می گیرد. استان همدان به طور کلی دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی می باشد. این آب و هوا یکی از بهترین شرایط ممکن برای پرورش زنبور عسل و تولید عسل را برای علاقه مندان فراهم می کند. به علاوه استان همدان دارای دشت ها و کوهستان هایی می باشد که برای قرار دادن کندو و پرورش زنبور عسل بسیار مناسب می باشند. در نتیجه به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به استان همدان و به ویژه شهر تویسرکان، از عسل تولید شده در این نقاط غافل نشوید.

سفال :

سفال یکی از سوغات و صنایع دستی تویسرکان می باشد که طرفداران بسیار زیاد و قابل توجهی در بین توریستان دارد. سافل تویسرکان به طور کلی استان همدان بسیار محبوب می باشد. زیرا هنرمندان بسیار زیادی در این استان وجود دارند که در عرصه تولید محصولات سفالی فعالیت می کنند. به شما توصیه می کنیم اگر به دنبال خرید ظروف سفالی زیبا و خاص هستید، به سراغ محصولات تولید شده در شهر تویسرکان و استان همدان بروید. زیرا هنرمندان همدانی مهارت بسیار ویژه و قابل توجهی در تولید این محصولات دارند.

برترین سوغاتی تویسرکان

سوغاتی تویسرکان

چرم دوزی :

محصولات چرمی نیز جزو مواردی می باشند که در مقاله بهترین سوغاتی تویسرکان، بررسی خواهیم کرد. شهر تویسرکان قدمت قابل توجهی در زمینه چرم دوزی دارد. به همین دلیل محصولات چرمی امروزه به عنوان یکی از برترین سوغات این شهر شناخته می شوند. شما می توانید انواع محصولات چرمی مورد نیاز خود را بالاترین کیفیت در شهر تویسرکان پیدا و خریداری نمایید.

دقت داشته باشید که سوغات تویسرکان به موارد فوق خلاصه نشده و این شهر تاریخی و زیبا دارای سوغات متعدد دیگری نیز می باشد. از مهم ترین سوغات متعلق به این شهر می توان به سماق، نقل و نبات، شاطه حلوا، انواع آلو و .... اشاره کرد. همچنین مردمان بومی این شهر در زمینه تولید صنایع دستی مختلف دیگری نظیر معرق، منبت کاری، کتیبه کاری، تکه دوزی، فرش بافی، قلاب بافی و ... نیز فعال می باشند.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه برترین برترین سوغاتی تویسرکان به دست آورده باشید و در هنگام سفر به این شهر، از آنها استفاده نمایید.

نظر شما