شناسهٔ خبر: 59327647 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

کاربردهای عجیب یخ برای تمیز کردن سطوح

یخ کاربردهای زیادی دارد از تمیز کردن تا پخت و پز و زیبایی! ما در این بخش فقط کاربردهایی را قید کردیم که خودمان شخصا آزمایش کرده‌ یا قبلا از آن استفاده کرده‌ام، اما می‌دانیم که کاربردهای دیگری نیز وجود دارند. همراه ما باشید با کاربردهای یخ در زندگی.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یخ یکی از بهترین و دلچسب‌ترین ساخته‌های طبیعت است که فرصت‌طلبی بشر موجب ورود این حالتِ آب به زندگی ما شده است. زمانی که یک نوشیدنی خنک میل می‌کنیم واقعا باید بابت این کشف تشکر کنیم. البته این تنها یک کاربرد جزئی و البته اصلیِ قطعات یخ است. موارد دیگری هستند که شاید ما از آن‌ها پیش از این مقاله بی‌خبر بودیم.

یخ یکی از اساسی‌ترین مواردی است که باید در هر خانه‌ای وجود داشته باشد. در این بخش چند نمونه از کاربردهای یخ در زندگی را خدمت شما بیان می‌کنیم تا در مواقع و شرایط مورد نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

آبیاری آسان گیاهان با یخ

آیا گل و گیاهانی در خانه و اتاق یا محیط کارتان دارید که برای آبیاری آن‌ها با مشکل مواجه هستید؟ یخ به دلیل حالتی که دارد یک مورد بسیار عالی به عنوان آبیاری قطره‌ای محسوب می‌شود. چرا که یخ در دمای اتاق قطره قطره ذوب می‌شود و باعث آبیاری و مرطوب شدن خاک گلدان می‌شود. به جای آب دادن به گیاهان به روش معمول، کافی است به یک یا چند یخ را روی خاک گلدان قرار دهید تا با ذوب شدن، گل و گیاه شما آبیاری شوند.

چگونه ظروف چینی ترک خورده را ترمیم کنیم؟

باز کردن سینک ظرفشویی:

سینک ظرفشویی معمولا به دلیل تجمع چربی غذا می‌گیرد و باعث ایجاد بوی ناخوشایندی می‌شود. در چنین حالتی یخ می‌تواند مثل یک معجزه عمل کند. اگر سینک ظرفشویی شما به علت تجمع چربی گرفته است می توانید با انداختن چند یخ داخل سینک، چربی ها را جمع آوری کرده و به راحتی گرفتگی سینک را برطرف سازید.

کاربردهای جالب قطعات یخ در زندگی

جلوگیری از چروک شدن لباس:

شاید با خودتان بگویید با وجود اتو یا دستگاه بخار چه نیازی به جلوگیری از چروک شدنِ لباس است، اما طبق قانون مورفی چروک لباس درست زمانی شما را آزار می‌دهد که زمان کافی ندارید. برای اینکه لباس‌هایتان بعد از شست و شو چروک نشوند، آن‌ها را با چند تکه یخ درون خشک کن قرار دهید. یخ در حال ذوب رطوبت را به هوای داخل خشک‌کن اضافه می‌کند و آن هوای گرم و مرطوب باعث می‌شود چین و چروک از لباس‌های شما دور شود.

همچنین برای صاف کردن لباس‌های بیش از حد چروک شده فقط کافی است قبل از اتو کردن تکه‌ای یخ را در پارچه‌ای بپیچید و بر روی لباس بکشید.

از جا اندازی لکه‌ها جلوگیری کنید

هنگامی که چیزی را روی لباس خود می‌ریزد، توصیه می‌شود که فورا مقداری آب روی آن قرار دهید تا از خشک شدن لکه جلوگیری کنید. یک توصیه بهتر این است که به جای آن یک تکه یخ روی آن بگذارید. این کار لکه را مرطوب می‌کند و از جا اندازی آن بر روی لباس یا پارچه جلوگیری می‌کند. بر خلاف آب، یک مکعب یخی لکه را به مناطق اطراف آن پخش نمی‌کند و این بسیار خوب است.

پاک کردن رد پای پایه‌ی میز یا مبل از فرش:

این هم یکی دیگر از کاربردهای یخ در زندگی است. زمانی که برای پوشاندن کف اتاق از فرش استفاده می‌کنید، در هنگام جابجایی میز یا صندلی در اتاق متوجهِ رد پایِ پایه‌ی این وسایل می‌شوید. پایه مبلمان یا تخت خواب در هر جایی از فرش بوده با گذشت زمان رد پاهایی از خود جای گذاشته است که در هنگام نبودن آن بسیار توی ذوق می‌زند.

این ردها حتی در دراز مدت باعث خرابی و پوسیدگی فرش می‌شوند پس باید به فکر چاره بود و سریعا مشکل را برطرف کرد. برای اینکار یک یا دو مکعب یخ در میان آن‌ها بگذارید تا ذوب شوند. با خشک شدن رطوبت، می‌توانید با شستشو یا مسواک زدن محل هنگام این حالت را برطرف کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما