شناسهٔ خبر: 59326927 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

چند علت شکستن ناگهانی شیشه ماشین

گاهی با وجود ضخامت کافی و استحکام بالا برخی از شیشه ها به صورت خود به خودی می شکنند اما این شکستن بی دلیل نمی باشد و دلایل زیادی برای این امر وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در صورت ترک خوردن شیشه خودرو چه باید کرد؟ این سوال ممکن است بارها برای شما پیش آمده باشد. علت شکستن ناگهانی شیشه ماشین، و اینکه در صورت ترک خوردن شیشه خودرو چه باید کرد؟ با هم مرتبط هستند. داشتن اطلاعات در مورد دلیل شکستن ناگهانی خودرو انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از زیاد شدن ترک خوردن شیشه ماشین را راحت تر می‌کند.

استفاده از چسب ترک ماشین، ترمیم ترک شیشه ماشین با تجهیزات مختلف در توقف پیشروی ترک روی ماشین تا دسترسی به تجهیزات لازم برای تعویض آن موثر است. اینکه بدانید در صورت ترک خوردن شیشه خودرو چه باید کرد؟ در حفظ جان شما در هنگام بروز این حادثه و جلوگیری از خسارات دیگر تاثیر بسزایی دارد.

چرا شیشه ماشین ترک می‌خورد؟

چگونه ظروف چینی ترک خورده را ترمیم کنیم؟

چند دلیل مهم وجود دارد که باعث می‌شود شیشه ماشین ترک بخورد. برخی از این دلایل عبارت‌اند از:

۱. پرتاب‌شدن سنگریزه به سمت شیشه

سنگ، سنگریزه و شن‌های سطح جاده که لاستیک اتومبیل‌های دیگر به اطراف پرتاب می‌کنند یا از پشت کامیون‌ها می‌ریزند، بیشترین عامل آسیب‌دیدن شیشه‌ها مخصوصا شیشه جلو هستند. وقتی این سنگریزه‌ها به شیشه‌ها ضربه می‌زنند، شیشه به‌دلیل ترک‌های ریزی که ممکن است اصلا به چشم نیایند آسیب‌پذیر می‌شود. مدتی بعد با کوچک‌ترین عامل بیرونی شیشه‌ها خرد می‌شوند.

۲. تغییرات ناگهانی دما

تغییرات شدید و ناگهانی هوا می‌تواند به شیشه فشار وارد کند و باعث ترک خوردن آن شود. شیشه در هنگام گرم‌شدن منبسط و در هنگام سردشدن منقبض می‌شود. با اینکه شیشه اتومبیل را طوری طراحی می‌کنند که فشار دمایی را به حداقل برساند، باز هم در صورت تغییر ناگهانی ممکن است شیشه آسیب ببیند.اگر در مناطق آب‌وهوایی زندگی می‌کنید که هوا ممکن است به‌شکل ناگهانی تغییر کند، ممکن است خیلی راحت ترک بخورند. برای مثال ممکن است در یک ظهر گرم زمستانی ماشین‌تان را زیر نور آفتاب قرار داده باشید و مدت کوتاهی بعد شیشه‌های ماشین با صدای مهیبی خرد شوند. دلیلش این است که شیشه‌ها از قبل ترک‌هایی داشته‌اند. شاید حتی قابل‌مشاهده نبوده‌اند.

گاهی اشتباهات خودتان هم در این موضوع نقش دارد. برای نمونه:

از آب جوش برای آب‌کردن یخ روی شیشه در زمستان استفاده می‌کنید.

در روزهای گرم اتومبیلتان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌دهید. گرمای بسیار شدید هم می‌تواند شیشه‌های ماشین را مخصوصا اگر از قبل آسیب‌دیده باشند به یک‌باره خرد کند.

گاهی درون ماشین به‌شدت گرم است و به‌طور ناگهانی کولر روشن می‌کنید.

۳. نصب نادرست شیشه

گاهی پیش می‌آید که مجبور می‌شوید شیشه‌ها را تعویض کنید (مخصوصا بعد از تصادفات). اگر شیشه را درست نصب نکنند، به مرور شل می‌شود. وقتی شیشه شل باشد، حتی لرزش ماشین در هنگام رانندگی عادی می‌تواند باعث ترک‌خوردن شیشه شود.اگر خود شیشه هم ساختار ضعیف و بی‌کیفیتی داشته باشد، خیلی سریع ترک می‌خورد یا می‌شکند.

۴. محکم بستن در خودرو

عمولا شیشه‌های ماشین آن‌قدر محکم هستند که حتی اگر در را با شدیدترین حالت ببندید خرد نمی‌شوند. اما گاهی ممکن است این ضربه‌ها باعث ایجاد ترک‌های غیرقابل‌مشاهده شوند. در این صورت پس از چندین بار محکم بستن در ماشین، به یک باره شیشه خرد می‌شود.در این حالت احتمالا فکر می‌کنید شیشه خودبه‌خود خرد شده است و به نظرتان توجیهی ندارد. اما در اصل ترک‌خوردگی شیشه باعث این اتفاق شده است (البته گاهی ممکن است دلایل دیگر مثل نصب نادرست یا ضعیف‌بودن شیشه هم باعث شکستن ناگهانی شیشه شوند).

۵. تصادفات

گاهی اوقات در هنگام تصادف شیشه نمی‌شکند اما شدت برخورد و ضربه آن‌قدر شدید است که باعث ترک‌خوردن آن می‌شود. بعد از مدتی با کوچک‌ترین عامل محرک ممکن است شیشه به‌شکل ناگهانی خرد شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما