شناسهٔ خبر: 59321178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احیای ۳۲ تیم فوتبال و فوتسال در ملایر

همدان- ایرنا- رئیس هیات فوتبال ملایر با اشاره به سال پر از موفقیت برای فوتبال و فوتسال ملایر گفت: امسال در مجموع ۳۲ تیم بزرگسال شهرستان در فوتسال و فوتبال احیا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ "مهدی یوسف‌وند" در این باره اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶ تیم در لیگ فوتبال و ۱۶ تیم در لیگ فوتسال ملایر فعال شده‌اند.

وی افزود: از ۳۲ تیم احیا شده ۶ تیم مجوز و پروانه باشگاه دارند، در حالی‌که سال ۹۹، تنها یکی از این تیم‌ها دارای مجوز بود.

یوسف‌وند بیان کرد: ماشین پیشرفت فوتبال این شهرستان را نمی‌توان متوقف کرد و از تمام ظرفیت‌ها برای پیشرفت این ورزش استفاده می‌ شود.

رئیس هیات فوتبال ملایر ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته طی سال گذشته ۱۲ تیم از شهرستان ملایر در قالب پنج تیم در لیگ برتر فوتسال، یک تیم در لیگ دسته یک فوتسال، چهار تیم در لیگ دسته یک فوتبال و ۲ تیم در رده‌های پایه فوتبال استان همدان حضور درخشان داشتند.

یوسف‌وند تاسیس باشگاه سردار زند را در سال‌جاری یکی از موفقیت‌ها و افتخارات بزرگ برای این شهر عنوان و بیان کرد: این باشگاه ظرفیتی مستعد برای جذب جوانان ملایر و پرورش استعدادها است.

وی کسب سهمیه رشته فوتبال و فوتسال برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ملایر به طور همزمان در لیگ‌های کشوری را از دیگر افتخارات برشمرد و گفت: این اتفاق در طول ۳۰ سال گذشته بی‌نظیر بود.

برگزاری بیش از ۲۰ جام امسال در ملایر

رئیس هیات فوتبال ملایر افزود: علاوه بر این با تلاش‌های صورت گرفته امسال بیش از ۲۰ جام مختلف را برگزار کردیم و ۱۱ تورنمنت در دهه فجر داشتیم.

یوسف‌وند با بیان اینکه در کنار هیات روستایی و عشایری ملایر در جام نوروزی روستاها حضور داشتیم، اظهار داشت: مسابقات جام رمضان ۱۴۰۱ با حضور ۱۶ تیم پس از سال‌ها تعطیلی در ملایر احیا شد و جام ۱۵ خرداد ماه نیز با حضور ورزشکاران این رشته در محلات کم‌بضاعت و محروم به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و شورای اسلامی شهر و شهرداری ملایر برای اولین بار در ملایر برگزار شد.

وی تاکید کرد: فرستادن ۱۱ تیم حرفه‌ای به استان و برگزاری این حجم از مسابقات، زحمات زیادی را به ما تحمیل کرد که در این زمینه تمامی زحمات و حمایت‌های مسئولان شهر، نمایندگان ملایر و اداره ورزش و جوانان قابل تقدیر است.

صدور مجوز فعالیت فوتبال مدارس برای نخستین بار

رئیس هیات فوتبال ملایر صدور مجوز فعالیت مدارس فوتبال برای نخستین بار را از دیگر اقدامات عنوان و بیان کرد: در این راستا فستیوال مدارس فوتبال با کیفیت بهتر برگزار شد.

یوسف‌وند با اشاره به برگزاری مسابقات رده پایه در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان، افزود: ورزشکاران این شهرستان در رشته فوتسال، قهرمان و نایب قهرمان استان شدند.

وی همچنین به برگزاری مسابقات جام ادارات در سال‌جاری اشاره و بیان کرد: دهه فجر امسال ۱۱ تورنمنت در رده‌های مختلف برگزار کردیم و هزار و ۱۰۰ ورزشکار و فوتبالیست در این مسابقات به یاد هزار و ۱۰۰ شهید والامقام این شهرستان شرکت کردند.

رئیس هیات فوتبال ملایر با تاکید بر اینکه پرداختن به مسائل عمرانی در حیطه وظایف ما نیست، افزود: با این وجود احساس تکلیف کردیم و در زمینه امور عمرانی تعمیرات ابنیه فنی ورزشگاه‌ها گام‌های موثری برداشتیم.

یوسف‌وند تعمیر و بازسازی سرویس بهداشتی ورزشگاه تختی پس از ۵۰ سال با ۷۰ میلیون تومان اعتبار، خرید یک دستگاه آبسردکن به همت خانواده "مرحوم سعید مختاری"؛ یکی از پیشکسوتان فوتبال ملایر، لوله‌کشی ورزشگاه تختی و شهید روحیان، تعمیر نورافکن‌های ورزشگاه تختی و فنس‌کشی ورزشگاه شهید روحیان و بازسازی دفتر هیات فوتبال را از جمله اقدامات عمرانی برشمرد.

احیای ۳۲ تیم فوتبال و فوتسال در ملایر

تیم سردار زند؛ برند ورزش ملایر

وی خاطرنشان کرد: در کنار تمامی این اقدامات، با پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی، امسال موفق به تاسیس باشگاه "سردار زند ملایر" به عنوان یک باشگاه مردمی شدیم که حفظ این تیم و باشگاه در اولویت کاری ما قرار دارد و برای ارتقای آن نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

رئیس هیات فوتبال ملایر با بیان اینکه تیم سردار زند هم‌اکنون در لیگ دسته سه کشوری حضور دارد، ادامه داد: بدون شک این نهال تازه به درختی تنومند در حوزه فوتبال استان و غرب کشور تبدیل می‌شود.

یوسف‌وند درباره حاشیه‌های ایجاد شده در تغییر مدیرعامل قبلی باشگاه سردار زند، گفت: مالک تیم و باشگاه سردار زند ملایر "میلاد ابوترابی‌گودرزی‌" یکی از ملایری‌های خوشنام است و "مجید حیدری" به عنوان مدیرعامل این باشگاه فعالیت خود را آغاز کرد که در بدو ورود به ملایر قرار بود یک تیم شخصی فوتبال را با هزینه شخصی به یاد پدر مرحومش تأسیس کند.

وی یادآور شد: مقرر شد تمام تأمین هزینه باشگاه به صورت شخصی از طرف وی صورت گیرد و هیات فوتبال ملایر با همکاری مسئولان زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت تیم و باشگاه فراهم کند.

رئیس هیات فوتبال ملایر بیان کرد: برنامه حیدری سه ساله بود و از وی تعهد اخلاقی گرفتیم که قبل از سه سال، حق ترک باشگاه و شهرستان ملایر را ندارد.

"مهدی رضایی" مدیرعامل جدید باشگاه سردار زند ملایر

رئیس هیات فوتبال ملایر اظهار داشت: طبق آخرین صحبتی که با "مجید حیدری" داشتم، مقرر شد وی به ملایر بیاید، اما با وجود پیگیری‌ها و ارسال دعوتنامه‌های متعدد، وی اعلام کرد که دیگر تمایلی به حضور در ملایر و تیم سردار زند ندارد.

یوسف‌وند با تاکید بر اینکه نمی‌توان ماشین پیشرفت فوتبال شهر را متوقف کرد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل از بین معتمدین و پیشکسوتان حوزه ورزش ملایر "حاج مهدی رضایی" را برای ادامه فعالیت به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه معرفی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان این شهر در هیچ زمینه‌ای حتی در بستن تیم سردار زند دخالتی ندارند، گفت: وضعیت سرمربی این تیم در حال حاضر مشخص نیست، اما مذاکرات اولیه با یک سرمربی سرشناس انجام شده است.

یوسف‌وند با بیان اینکه تا مشخص شدن سرمربی، کادر فنی باشگاه و تیم به صورت تخصصی کار خود را ادامه می‌دهند، افزود: فعالیت در حوزه فوتبال براساس عشق و علاقه است و باید افراد در این زمینه هزینه کنند.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر بیش از ۹ هزار ورزشکار سازمان‌یافته دارد.

نظر شما