شناسهٔ خبر: 59321016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی خراسان‌شمالی برای نوروز تکمیل شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: ۹۰ درصد از ظرفیت مراکز اقامتی این استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی ۱۴۰۲ تکمیل شده است.

صاحب‌خبر -

علی مستوفیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ظرفیت هتل های استان ۴۷۲ تخت، اقامتگاه های بومگردی و خانه مسافرها ۳۴۰ تخت و مهمانپذیرهای استان نیز ۳۱۱ تخت است.

وی افزود: دیگر ظرفیت اقامتی مسافران استان مربوط به آموزش و پرورش و سایر واحد های اقامتی مانند مهمانسراهای ادارات، خوبگاه های دانشجویی و اماکنی از این دست است.

مستوفیان با بیان اینکه خراسان شمالی، استان معین و جایگزین خراسان رضوی، سمنان و گلستان در شمالشرق کشور برای سفرهای نوروز ۱۴۰۲ اعلام شده است، گفت: قرارگیری استان برای اولین‌بار به‌عنوان استان مکمل و معین سفر برای اقامت و حضور مسافران و زائران استان‌های همجوار، نویدبخش روزهای خوب برای توسعه صنعت گردشگری، رونق اقتصادی و اشتغال است.

وی افزود: این استان با توجه به ظرفیت های مناسب گردشگری، تاریخی و فرهنگی می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق و هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه در توسعه صنعت گردشگری و رفع موانع سرمایه‌گذاری در آینده رونقی دوباره پیدا کند.

تشدید نظارت ها در مراکز گردشگری

وی با اشاره به تشدید بازدیدهای نظارتی بر تاسیسات گردشگری استان، خاطرنشان کرد: با شروع سفرهای نوروزی و آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی و در راستای ارایه خدمات مطلوب به مسافران و زائران ورودی به استان نظارت بیشتری بر فعالیت تاسیسات گردشگری می‌شود.

مستوفیان افزود: در این بازدیدها به‌منظور خدمت‌رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران، نحوه ارایه خدمات مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی شامل نمازخانه ها، سرویس‌های بهداشتی، بهداشت محیط، غرفه‌های فروش مواد غذایی و سالن‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی ادامه داد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، سلامت مسافران و ارایه مواد غذایی بهداشتی و سالم از اولویت‌های اصلی و مورد توجه ویژه در برنامه‌های ستاد خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۲ است.

هفت هتل، یک متل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۴۱ خانه‌مسافر و ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند و در مجموع شمار تخت های اقامتی در این استان به هزار تخت می رسد.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

نظر شما