شناسهٔ خبر: 59321011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می‌دهد؛

فضای شهری محل دپوی زباله/ دهدشت با وعده ها به استقبال نوروز رفت

دهدشت- نگاهی به سیمای شهر دهدشت و انباشت زباله ها در ورودی‌ها و مسکن مهر شهر دهدشت در آستانه نوروز ۱۴۰۲ به خوبی بیانگر آن است که این شهرستان با وعده‌های عملی نشده به استقبال سال نو می‌رود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - حمیده تابش نژاد: بدون شک بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌ها در حوزه نظافت، حمل زباله‌ها، نگهداری و تسطیح معابر عمومی، مجاری آب‌ها و فاضلاب روشنایی معابر از وظایف اصلی شورا و شهرداری است.

همچنین اجرای عملیات جمع آوری زباله و نخاله‌ها با هدف حذف نازیبایی‌ها و رخ نمایی‌های زشت بصری، ساماندهی منظر شهری، بهبود وضعیت پاکیزگی و نظافت شهر برای تأمین رفاه و آسایش شهروندان در نقاط مختلف شهری باید انجام بگیرد.

رسیدگی به وضعیت شهر یکی از وظایف ذاتی شهرداری است، اما متأسفانه برخی شهروندان بدون توجه به حقوق شهروندی و رعایت مباحث شهرنشینی خواسته یا ناخواسته در آلودگی‌های شهری و آلوده شدن محیط زیست نقش بسیاری دارند.

فضای شهری محل دپوی زباله/ دهدشت با وعده ها به استقبال نوروز رفت

دپوی زباله در مسکن مهر دهدشت

مسکن شهر دهدشت که به گفته‌ کارشناسان امر، جانمایی مناسبی ندارد از اولین امکانات رفاهی در اثر بی توجهی‌ها و سوء مدیریت‌ها محروم و دچار انبوهی از مشکلات است که شاید کوچک‌ترین توقع این ساکنین، حمل زباله‌ها بدون اهمال کاری و استقرار خط تاکسی از طرف شهرداری باشد.

ساکنین مسکن مهر در اقدامی با تجمع در محل دپوی زباله‌های بلوک‌های مسکن مهر در چندین محل خواستار رساندن مشکلات به گوش مسئولان و متولیان شدند.

آنها همواره خواستار پاکسازی محل دپوی زباله‌ها و همچنین ایجاد یک مکان مناسب برای جمع آوری زباله‌ها تا زمان حمل توسط خدمات شهری شهرداری شدند.

در این راستا با ارسال عکس و اطلاع رسانی وضعیت بسیار بد مسکن مهر و همچنین ورودی‌های نامناسب با انباشتی از زباله به چند تن از اعضای شورای شهر، سخنگوی شورا به همراه شهردار دهدشت به مسکن مهر مراجعه و از نزدیک بازدید انجام شد.

قصور پیمانکار پذیرفتنی نیست

سرپرست شهرداری دهدشت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سیستم واگذاری خدمات شهرداری بصورت حجمی است که پس از آنالیز و برآورد، ۵۶ کارگر خدماتی برای انجام امور شهری لازم است.

آیت تقوی تصریح کرد: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده و بر اساس آنالیز پیمانکاری مورد تأیید است که تعداد ۵۶ نفر را به خدمات شهری معرفی کند.

تقوی عنوان کرد: هر تعداد از این پاکبان ها در هر محدوده‌ای از شهر قسمتی را بر عهده دارند و بعد از پاکسازی و نظارت توسط خدمات شهری شهرداری و گزارش‌های مردمی هر گونه قصور و کم کاری از طرف پیمانکار پذیرفتنی نیست.

فضای شهری محل دپوی زباله/ دهدشت با وعده ها به استقبال نوروز رفت

سخنگوی شورای شهر دهدشت نیز با ابراز تأسف از وضعیت بوجود آمده اظهار کرد: موضوع ساماندهی حمل زباله‌ها را با همکاری و ارائه پیشنهاد به سرپرست شهرداری پیگیری می‌کنیم.

طاهر پاداش تصریح کرد: با توجه به وجود کثرت نیروی انسانی در شهرداری می‌توان از ظرفیت آنها برای نظارت بر پاکسازی ها استفاده کرد.

پاداش تاکید کرد: شهرداری باید قرارداد با پیمانکار را دقیق و با حساسیت و ریزبینی خاصی تنظیم کند تا در صورت اهمال کاری و یا برآورده نشدن خواسته‌های شهروند و یا کم گماردن نیروهای پاکبان بتوان از مفاد قرارداد پیمانکار کم کرد.

سخنگوی شورای شهر دهدشت با بیان اینکه در راستای رضایتمندی مردم و تنظیف شهری پیمانکار باید ۵۶ نفر را معرفی کند، گفت: مسامحه کاری با پیمانکار و نیروها به هیچ گونه پذیرفتی نیست.

دوری از مشورت پذیری در شهرداری

پاداش با اشاره به ادامه روال معمول در شهرداری گفت: متأسفانه هر جا بحث نظارت و استفاده از نظر جوانان وجود داشته باشد، هر مسئول واحد یا مهندس ناظری در هر قسمتی از شهرداری از اصل مشورت پذیری دوری و خودمحوری و تک روی را برای روال کاری خود بر می‌گزیند.

فضای شهری محل دپوی زباله/ دهدشت با وعده ها به استقبال نوروز رفت

وی همچنین در تماسی تلفنی با دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه خواستار کمک به وضع موجود در ورودی‌ها برای پاکسازی شد که با این اقدام محل‌های مورد نظر از سمت چهار راه هلال احمر با ماشین‌های آتش نشانی و تانکرهای آب پاش شست و شو و بلوارها آماده گلکاری و رنگ آمیزی شدند.

سخنگوی شورای شهر ضمن تقدیر از خبرگزاری مهر در راستای ارسال و پیگیری گزارش‌های مردمی بیان کرد: هر جا نقد دلسوزانه ای انجام شود باعث تشویق و ترغیب شورا و شهرداری شهر دهدشت در راستای انجام خدمات رسانی بهتر به شهروندان خواهد شد.

در این بازدید سرپرست شهرداری با فراخواندن مسئول خدمات شهری در محل دپوی زباله‌ها و اعتراض به نحوه پاکسازی، تاکید کرد: محل‌های دپوی زباله‌ها باید به شکل کامل ساماندهی شود.

در ادامه این بازدید سرپرست شهرداری و سخنگوی شورای شهر وعده دادند که ورودی‌های شهر برای برای ورود مهمانان نوروزی علاوه بر پاکسازی، رنگ آمیزی و گلکاری شوند.

نظر شما