شناسهٔ خبر: 59320958 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

افزایش ظرفیت رشته های دستیاری در آزمون دستیاری

معاون آموزشی وزارت بهداشت از برگزاری آزمون دستیاری سال 1402 و تغییرات انجام شده در آزمون جدید خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، ابوالفضل باقری فرد عنوان کرد: آزمون دستیاری سال 1402، در تاریخ 21 اردیبهشت سال آینده و در 25 رشته تخصصی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در آزمون جدید تغییراتی خواهیم داشت و ظرفیت پذیرش دستیاری نسبت به سال های گذشته بر اساس رشته های مورد نیاز کشور و زیر ساخت های موجود در دانشگاه ها و مراکز درمانی افزایش می یابد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد: علاوه بر دارندگان مدال های طلا و نقره، دارندگان مدال برنز نیز از سال ۱۴۰۲ بدون گذراندن طرح می توانند در آزمون دستیاری شرکت کنند.

وی تصریح کرد: در خصوص دو رشته بیهوشی و طب اورژانس که از رشته های مورد نیاز کشور است؛ همه دانشجویانی که تا پایان سال 1402 فارغ التحصیل می شوند از امسال می توانند در این دو رشته بدون گذراندن طرح در آزمون‌ دستیاری شرکت کنند.

باقری فرد افزود: در نظر داریم از ابتدای سال آینده برای رشته های دستیاری تخصصی و فوق تخصصی بالینی، دندان پزشکی، داروسازی، مقاطع PHD و کارورزی پزشکی و کارورزی دندان پزشکی، کمک هزینه تحصیلی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به لحاظ کردن اولویت مناطق محروم و قانون عدالت آموزشی در آزمون دستیاری، گفت: افرادی که شرایط لازم برای طرح بومی گزینی را دارند، برای تامین رشته های تخصصی مناطق کم برخوردار  پذیرش می شوند.

به گفته باقری فرد، بر اساس دستورالعمل ابلاغی، تمام دستیاران تخصصی و فوق تخصصی و کارورزان در طول ایام نوروز طبق روال قبل به ارائه خدمات سلامت می پردازند. 

انتهای پیام/

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

برچسب‌ها:

نظر شما