شناسهٔ خبر: 59320461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ایسنا گزارش می‌دهد؛

۴ تفرجگاه مهم گرگان کدامند؟

رامین بشرویه

شهر گرگان و "استرآباد قدیم" که مرکز استان گلستان است یکی از مهمترین شهرهای مقصد گردشگری در شمال کشور بوده که زیرساخت‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری بی‌شماری دارد.

صاحب‌خبر -

آنچه امروزه بیش از هر چیز مورد توجه گردشگران این شهر قرار دارد پارک‌ها و تفرجگاه‌های طبیعی و غیرطبیعی است که در طول سال و به خصوص ایام نوروز از آن بهره‌مند می‌شوند.

کمتر طبیعت دوستی در کشور و اقصی‌نقاط جهان وجود دارد که پارک‌های جنگلی ناهارخوران و النگدره و بوستان ملت و پارک شهر را در گرگان نشناسد.

با آغاز فصل بهار این مناطق در تمایز کامل با دیگر مناطق کشور سیمایی متفاوت به خود می‌گیرند که طبیعت بی‌نظیر آنها طراوت و شادابی منحصر به فردی را به طبیعت‌دوستان منتقل می‌کند.

۴ تفرجگاه مهم گرگان کدامند؟

پارک جنگلی ناهارخوران

پارک جنگلی ناهارخوران یکی از بی‌نظیرترین پارک‌های شمال کشور و جنگل‌های هیرکانی با آب و هوایی مطبوع بوده که به دلیل واقع شدن در مسیر جنوب شهر گرگان به روستای تاریخی و آبشار دوقلوی زیارت زبانزد شده است.

طی چند سال اخیر با ایجاد امکانات رفاهی مختلف و مناسب از جمله هتل، رستوران‌های مدرن، پارکینگ، آلاچیق، شهربازی‌، پارک کودک، زمین ورزشی و دیگر امکانات توجه گردشگران برای دیدن این منطقه و حتی اقامت شبانه در دل طبیعت آن دو چندان شده است.

بخشی از پارک جنگلی ناهارخوران نیز به موزه دفاع مقدس و آرامگاه شهدای گمنام اختصاص داده شده که می‌توان برای کسب آرامش معنوی، از این مکان هم بازدید کرد.

بسیاری از افرادی که علاقمند به ورزش کوهنوردی و یا بیتوته در طبیعت جنگلی و کوهستانی هستند می‌توانند از زیرساخت‌های موجود نهایت لذت را ببرند.

۴ تفرجگاه مهم گرگان کدامند؟

پارک جنگلی النگدره

النگدره پارکی طبیعی و چهارفصل است که در جنوب غربی شهر گرگان و قبل از رسیدن به پارک جنگلی ناهارخوران واقع شده و حدود ۱۸۵ هکتار وسعت دارد.

وجود چشمه‌های متعدد و عبور رودخانه قلاشی از میان درختان سر به فلک کشیده این جنگل طراوتی غیرقابل توصیف به آن بخشیده که هر فصل سال ویژگی منحصر به همان فصل را دارد.

ممنوعیت تردد خودرها و به کارگیری خودروهای عمومی برقی در جابجایی گردشگران به خصوص سالمندان، دارا بودن جاده سلامت و مسیر اختصاصی دوچرخه سواری، آلاچیق‌های اتراق و گشت و گذار، ست‌های ورزشی و پارک کودکان از امکانات النگدره در تأمین خدمات رفاهی هموطنان هستند.

گردشگرانی که به النگدره سفر می‌کنند، قطعاً برای عکاسی و تصویربرداری در طبیعت برنامه‌ریزی کامل دارند تا از این فرصت گران بها نهایت استفاده را داشته باشند.

۴ تفرجگاه مهم گرگان کدامند؟

پارک تاریخی شهر

پارک شهر با فضایی زیبا و آرامش بخش به عنوان اصلی‌ترین تفرجگاه در مرکز شهر گرگان و در میان میدان شهرداری، خیابان ولیعصر (عج) و خیابان ۵ آذر قرار گرفته که واقع شدن بنای تاریخی کاخ موزه گرگان بر اهمیت آن افزوده است.

این کاخ موزه متعلق به خاندان پهلوی و نخستین کاخ موزه در کشور بوده که در ضلع شرقی پارک قرار گرفته است.

گلکاری زیبای پارک، آبنمای ماتریکسی، کتابخانه میرفندرسکی، جمعه بازار کتاب، رستوران شکوه دریا، زمین بازی و لوازم ورزشی، فرش گل، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آبخوری، پارکینگ و دسترسی آسان به مراکز خرید داخل شهر از ویژگی‌های پارک شهر محسوب می‌شوند.

۴ تفرجگاه مهم گرگان کدامند؟

پارک ملت

پارک یا بوستان ملت یکی از پارک‌های محله‌ای بزرگ در شهر گرگان می‌باشد که در سال ۱۳۸۵ در محله اسلام آباد احداث شده است.

درختان سربه فلک کشیده و عبور رودخانه با دو آبشار مصنوعی در میان این پارک منظری زیبا به آن بخشیده که محلی آرام برای استراحت و برپایی بساط پیک نیک گردشگران است.

حدود یک هزار و ۱۵۰ مترمربع از وسعت این پارک برای بازی کودکان اختصاص یافته و دارای سکوی آمفی تئاتر رومی، آب نما، آبخوری، سرویس بهداشتی و نمازخانه است.

۴ تفرجگاه مهم گرگان کدامند؟

انتهای پیام

نظر شما