شناسهٔ خبر: 59320336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس شورای اسلامی:

مسافران نوروزی یزد در صورت بروز حوادث طبیعی اسکان می یابند

یزد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: برای احتمال بحرانی مانند سیل با همکاری اداره کل ورزش و جوانان تدبیری اندیشیده شد که سالن‌های مختلف و هیات‌های مذهبی برای استقرار مسافران نوروزی آماده و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی این شورا، عزیزالله سیفی در جلسه شورای اسلامی شهر یزد از آمادگی کامل شهر دارالعباده برای میزبانی از مردم سراسر کشور خبر داد و افزود: علاوه بر آن سه بوستان از جمله پارک کوهستان، پارک بزرگ شهر و پارک مهر ملل برای استقرار چادرهای مسافران و اسکان آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی عید نوروز را به همه مردم کشور به ویژه مردم دارالعباده تبریک گفت و مطرح کرد: امسال دو بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان پیش رو است و از سوی شهرداری برای این دو بهار برنامه های متعددی در شهر دارالعباده یزد در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، مسافرانی که وارد شهر یزد می شوند اولین درخواست آنها اسکان است در نتیجه با تمهیداتی که اندیشیده شده است هتل ها، مهمانپذیر ها، بوم‌گردی ها و سایر مراکز اقامتی روزانه شهر یزد امکان استقرار ۱۰۰ هزار مسافر را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: مهم ترین مرکز بازدید در شهر یزد، بافت تاریخی است و امسال همانند سال های گذشته با برنامه ریزی که انجام شد گل آرایی و بیش از ۵ هزار گلدان گل در جای جای بافت نصب شده است تا زیبایی و طراوت خاصی را به ارمغان بیاورد.

سیفی افزود: مسجد جامع یزد که یکی از مراکز دیدنی یزد به شمار می آید نیز پایه چراغ های ورود تعویض و روشنایی مناسبی پیدا کرده است، همچنین مجموعه امیرچقماق با نور پردازی و گلکاری زیبا، آماده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در خصوص سوغات یزد گفت: نه تنها مرکز استان بلکه همه شهرهای استان یزد سوغات و صنایع دستی خاص و منحصر به فرد دارند، هماهنگی های لازم با مجامع امور صنفی انجام شده و شرایط محیا است تا با قیمت مناسب بتوانند مردم و میهمانان از سوغات یزد خریداری کنند.

سیفی ادامه داد: به دلیل اینکه عید نوروز و ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده است ویژه برنامه های این ایام از جمله بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی در نقاط مختلف استان اجرا می‌شود و ۲۰ نوروزگاه در مناطق مختلف شهر دایر می شود و در این نوروز گاه ها علاوه بر وجود سفره هفت سین، برنامه های شاد و فرهنگی نیز در این نوروز گاه ها اجرا خواهد شد.

وی گفت: المان های مناسبی نیز در شهر در حال نصب است، علاوه برآن مراکز اطلاع رسانی در ورودی های شهر ایجاد شده است که به طور شبانه روز علاوه بر اطلاع رسانی برای مسافران و تقدیم نقشه، مسافرین را برای رفتن به مراکز اسکان راهنمایی می کنند.

رییس شورای اسلامی شهر یزد در پایان ضمن دعوت و خوش آمد گویی ابراز امیدواری کرد که مسافران از سراسر کشور، سفر خوب و خاطره‌انگیزی را در شهر جهانی یزد داشته باشند.

نظر شما