شناسهٔ خبر: 59318888 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نشست شرم الشیخ و تکرار وعده‌های پوچ رژیم صهیونیستی

نشست پنج‌جانبه شرم الشیخ با حضور نمایندگان تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی،آمریکا، مصر و اردن در حالی به پایان رسید که صهیونیست‌ها بار دیگر وعده‌های عمل نشده در توافقات قبلی را تکرار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در بیانیه پایانی نشست پنج‌جانبه تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی، اردن، مصر و آمریکا که در شرم‌الشیخ مصر برگزار شد، بر پایبندی و تقویت ثبات و امنیت برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها و تلاش برای اعتمادسازی و گشودن چشم‌اندازهای سیاسی تأکید شد.

بر اساس این بیانیه رژیم صهیونیستی متعهد شد که به مدت ۴ ماه از هرگونه بحث درباره شهرک‌سازی خودداری کند. همچنین این رژیم و تشکیلات خودگردان فلسطین بر پایبندی خود به همه توافقات سابق و ایجاد سازوکار لازم برای کاهش خشونت و تحریک تأکید کردند.

همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین بر مسئولیت امنیت مناطق مورد نظر اسرائیل در کرانه باختری تأکید کرد. همچنین در این نشست بر خودداری از هرگونه تغییر در اماکن مقدس تاریخی در بیت المقدس تأکید شد.

این نشست در حالی برگزار شد که همزمان با آن عملیات ضد صهیونیستی در حواره رخ داد.

نشست شرم الشیخ در ادامه نشست قبلی در عقبه برگزار شد. این نشست همزمان با تهدیدات ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با افزایش حملات به کرانه باختری و بازداشت گسترده فلسطینیان در آستانه ماه رمضان و در سایه اعتراض گسترده فلسطینیان به مشارکت تشکیلات خودگردان در آن برگزار شد.

این در حالی است که توافق قبلی در عقبه اردن کاملا شکست خورد و هیچ یک از خروجی‌های آن از سوی رژیم صهیونیستی به مرحله اجرا نرسید و تلاش‌ها برای آرام‌سازی اوضاع در اراضی اشغالی بی‌نتیجه بود.

منابع مذکور تأکید کردند که طی روزهای گذشته نشست‌هایی بین مسئولان فلسطینی و آمریکایی در رام الله برگزار شده است. آمریکایی‌ها تلاش می‌کردند تا طرف فلسطینی را برای شرکت در نشست شرم الشیخ مجاب کنند.

انتهای پیام

نظر شما