شناسهٔ خبر: 59318879 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

دستاورد نشست ذلت بار شرم الشیخ ؛ هیچ

نشست پنج‌جانبه تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی، اردن، مصر و آمریکا که در شرم‌الشیخ برگزار شد و بدون هیچ دستاوردی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از الجزیره، نشستی پنج‌جانبه در شرم الشیخ برگزار شد.

 

در بیانیه پایانی نشست پنج‌جانبه تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی، اردن، مصر و آمریکا که در شرم‌الشیخ برگزار شد بر پایبندی آنچه تقویت ثبات و امنیت برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها و تلاش برای اعتمادسازی و گشودن چشم‌اندازهای سیاسی خوانده شد، تأکید شد.

 

بر اساس این بیانیه رژیم صهیونیستی متعهد شده که به مدت ۴ ماه از هرگونه بحث درباره شهرک‌سازی خودداری کند.

 

همچنین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین بر پایبندی خود به همه توافقات سابق و ایجاد سازوکار لازم برای کاهش خشونت و تحریک تأکید کرده‌اند.

 

علاوه بر این، تشکیلات خودگردان فلسطین بر مسئولیت امنیت مناطق «آ» در کرانه باختری تأکید کرده است.

 

همچنین در این نشست بر خودداری از هرگونه تغییر در اماکن مقدس تاریخی در بیت المقدس تأکید شده است.

 

این نشست در حالی برگزار شد که همزمان با آن عملیات ضد صهیونیستی در حواره رخ داد و رویاهای برگزارکنندگان نشست را بر باد داد.

 

این نشست در حالی برگزار شد که گروههای فلسطینی این نشست را محکوم کردند.

 

حماس ضمن محکوم کردن نشست شرم الشیخ و تاکید بر توقف همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پافشاری تشکیلات خود گردان برای خروج از اتحاد و یکپارچگی ملی و نادیده گرفتن خون شهدا و شکنجه های اسرای فلسطینی محکوم است.

 

حماس اضافه کرد که از تشکیلات خودگردان می خواهیم که در روند طرح های امنیتی خطرناک که مقاومت فلسطین را هدف قرار داده است، قرار نگیرند.

 

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با انتقاد از حضور تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست امنیتی شرم الشیخ روز گذشته تاکید کرد که این اقدام به معنای قبول جنایت ها و کشتارهای رژیم صهیونیستی است. شرکت در این نشست به مثابه پاداش دادن به رژیم اشغالگر در مقابل جنایت هایش است.

 

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، حزب مردم (خلق) و اتحادیه دموکراتیک فلسطین (فدا) نیز در بیانیه‌ای مشترک از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند تا از مشارکت فلسطینی‌ها در نشست امنیتی شرم الشیخ جلوگیری کند.

 

این گروه‌ها همچنین در بیانیه خود از مصر و اردن خواستند که این نشست را لغو کنند و در مسیری که برای مردم فلسطین و حقوق عادلانه آن‌ها به شدت خطرناک است، قدم نگذارند.

 

انتهای پیام/

نظر شما