شناسهٔ خبر: 59318266 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

سلام بارسا به قهرمانی لالیگا

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: بارسا در شبی که به تساوی هم راضی شده بود، با گل دقایق پایانی فرانک کسیه توانست رئال را شکست دهد و قدم بلندی به سمت قهرمانی بردارد. در دیداری که یک گل رئال را VAR مردود اعلام کرد.
به گزارش "ورزش سه"، بارسا فاتح ال‌کلاسیکو شد در حالی که ابتدا یک گل از رئال عقب افتاده بود. دیداری که می توانست در تعیین قهرمان لالیگا نیز سرنوشت‌ساز باشد به سود بارسا تمام شد.
بارسا که بازی را بهتر شروع کرده بود و دو شانس گلزنی را توسط روبرت لواندوفسکی از دست داد، در دقیقه 9 بازی دروازه خود را باز شده دید. جالب اینکه زننده گل رونالد آرائوخو، بهترین مدافع فصل بارسا، بود.
 وینیسیوس از سمت راست و در درون محوطه جریمه توپ را ارسال کرد و مدافع اروگوئه ای به اشتباه و با سر آن را وارد دروازه خودی کرد. 
بارسا در طول فصل تنها هشت گل در لالیگا دریافت کرده و این دومین گلی بود که در نوکمپ وارد دروازه تراشتگن می شد.
بارسا اما نیمه اول را بازنده به رختکن نرفت. ثانیه‌های قبل از اینکه دی‌بورگوس، داور بازی، سوت پایان نیمه را بزند، سرخی از درون محوطه جریمه و پس از چند رفت و برگشت توپ، با یک ضربه دقیق و فنی توپ را دور از دستان تیبو کورتوا به درون دروازه رئال فرستاد. این چهارمین گل سرخی برای بارسا در فصل جاری است و به این ترتیب او رکورد خودش را شکست. سرخی در یک فصل هرگز بیش از سه گل نزده بود. 
رئال مادرید که از این بازی برد می‌خواست در دقیقه 78 و با سه تعویض همزمان کارلو آنچلوتی زیر و رو شد.
 با ورود شوامنی، مارکو آسنسیو و دنی سبایوس به زمین، رئال کنترل میانه زمین را در دست گرفت و سه دقیقه بعد به گل رسید.
در دقیقه 81 بازی، روی پاس دنی کارواخال و بغل پای آرام مارکو آسنسیو که دقایقی قبل وارد زمین شده بود، رئال توانست گل دوم را بزند و پیش بیفتد. رئالی ها با تمام وجود نیز این گل را جشن گرفتند اما دقایقی بعد این گل توسط VAR مردود اعلام شد. 
آسنسیو در لحظه ارسال پاس از مدافع بارسا کمی جلوتر بود تا در اوج بدشانسی گل مردود اعلام شود. تصمیمی که در سرنوشت قهرمانی لالیگا تاثیرگذار بود.در واقع رئال که می‌توانست تیم برتر میدان شود، نه تنها گلش مردود شد که در دقیقه 92 گل دوم را نیز دریافت کرد.



در حالی که رئال مادرید برای زدن گل بی تابی می‌کرد، بارسلونا بود که به گل رسید. بارسایی که شاید به تساوی هم رضایت داشت، روی پاس بالده و با استفاده از یارگیری ضعیف مندی این کسیه بود که با یک بغل پا کار را تمام کرد.
هافبک ساحل عاجی در ال کلاسیکوی قبلی نیز توانسته بود تاثیر گذار کار کند. کسیه زمینه‌ساز تک گل ال‌کلاسیکوی رفت نیمه نهایی کوپا دل ری بود. او با یک فرار زیبا از تله آفساید گریخت و ضربه‌اش که توسط تیبو کورتوا برگشت داده شده بود، بعد از برخورد به ادر میلیتائو وارد دروازه رئال مادرید شد. 

این بازیکن اهل ساحل عاج در نیمه دوم و در دقیقه 71 یک بار دیگر تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفت، اما این بار هم‌تیمی‌اش راه دروازه حریف را به روی او بست.

این پیروزی شماره 100 بارسلونا در ال کلاسیکوها بود و حالا تنها یک برد با رئال فاصله دارد. 

بارسا سومین برد متوالی اش در ال کلاسیکو را کسب کرد و از سال 1989 نیز سابقه نداشت که بارسا در ال کلاسیکوی لالیگا بازی باخته در نوکمپ را از رئال ببرد.

فاصله دو تیم حالا به 12 امتیاز رسیده و در حالی که تنها 12 هفته تا پایان باقی مانده، باید قهرمانی بارسا را تا حد زیادی مسجل دانست.
 

نظر شما