شناسهٔ خبر: 59318050 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

افزایش میزان ابتلا به سرطان در بین خلبانان ارتش آمریکا

فارس

یافته‌های تازه پنتاگون افزایش شمار ابتلا به سرطان را در میان خلبانان نظامی آمریکا نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، یافته‌های تازه پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) شمار بالای ابتلا به سرطان را در میان خلبانان نظامی ایالات متحده نشان می‌دهد.

وبگاه «نیوی تایمز» روز یکشنبه نوشت، برای اولین بار مشخص شد که خدمه زمینی که هواپیماهای نظامی را سوختگیری، نگهداری و راه اندازی می‌کنند نیز به سرطان مبتلا می‌شوند.

بر اساس این گزارش، پنتاگون در مطالعه یکساله خود روی ۹۰۰۰۰۰ نظامی که بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۷ با هواپیماهای نظامی پرواز یا روی آن کار می‌کردند، دریافت که اعضای خدمه هوایی بیشتر به سرطان تیروئید مبتلا می‌شوند. سرطان‌های سینه و پروستات نیز بین خدمه نیروی هوایی آمریکا به نسبت کمتری شیوع دارد.

این مطالعه نشان داد خدمه زمینی با سرطان‌های مغز و سیستم عصبی و کلیه نیز درگیر هستند در حالیکه زنان شاغل در ارتش بیشتر گرفتار سرطان سینه هستند.

پنتاگون اعلام کرده که مطالعه جدید یکی از بزرگترین و جامع ترین مطالعات تا به امروز بوده است. مطالعه قبلی فقط خلبانان نیروی هوایی را مورد بررسی قرار داده بود و میزان سرطان بالاتری را نشان می‌داد، در حالی که این مطالعه خدمه هوایی و زمینی را بررسی کرد. پنتاگون هشدار داده که تعداد واقعی موارد سرطان احتمالا بیشتر خواهد بود.

خدمه هوانوردی مدت‌هاست که از پنتاگون خواسته‌اند برخی از عوامل محیطی را که در معرض آن‌ها قرار دارند، از قبیل سوخت جت و حلال‌های مورد استفاده برای تمیز کردن و نگهداری قطعات جت و حسگرها و بررسی کند.

نظر شما