شناسهٔ خبر: 59317924 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رهبر کره شمالی خواستار آمادگی حمله هسته‌ای علیه آمریکا شد

مهر

رهبر کره شمالی در جریان بازدید از یک مانور نظامی خواستار آمادگی حمله هسته ای علیه آمریکا و کره جنوبی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، رسانه دولتی کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد که «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور از مسئولان و مقامات نظامی و سیاسی خواسته است تا آماده انجام حملات هسته‌ای در هر زمان برای جلوگیری از جنگ علیه آمریکا و کره جنوبی باشند.

اظهارات کیم در حالی بیان شده است که این کشور تمریناتی را با هدف تقویت «قابلیت بازدارندگی جنگ و ضد حمله هسته‌ای» در روزهای شنبه و یکشنبه برای ارسال هشدارهای قوی انجام داده است.

خبرگزاری کره شمالی گفت: «در این تمرینات، یک موشک بالستیک مجهز به کلاهک هسته‌ای ساختگی ۸۰۰ کیلومتر (۴۹۷ مایل) قبل از اصابت به هدفی در ارتفاع ۸۰۰ متری (۰.۵ مایلی) تحت سناریوی یک حمله هسته‌ای تاکتیکی متقابل قرار گرفت.»

کیم، که بر این آزمایش نظارت داشت، گفت که این تمرین‌ها توانایی واقعی جنگی ارتش را بهبود بخشیده و بر لزوم اطمینان از آمادگی ارتش برای هرگونه «ضدحمله هسته‌ای فوری و قاطع» از طریق چنین رزمایش‌هایی تأکید کرد.

وی گفت: «وضعیت کنونی که در آن نیت دشمنان برای تجاوز به کره شمالی آشکارتر می‌شوند، به شدت از کشور ما می‌خواهد که بازدارندگی جنگ هسته‌ای خود را به صورت تصاعدی تقویت کنیم.»

وی افزود: «نیروی اتمی کره شمالی با آمادگی بالای جنگی خود، تحرکات بی پروای دشمن را به شدت کنترل و مدیریت خواهد کرد و در صورت بروز هر گونه موقعیت ناخواسته، بدون تردید مأموریت مهم خود را انجام خواهد داد.»

عکس‌های خبرگزاری کره شمالی نشان می‌دهد که کیم مجدداً با دختر جوانش در آزمایش شرکت کرده است.

پیش از این کره جنوبی و ژاپن روز یکشنبه از پرتاب یک موشک بالستیک کوتاه برد کره شمالی در سواحل شرقی خبر داده بودند که جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی در هفته‌های اخیر است.

کره شمالی به مانورهای نظامی ترکیبی کره جنوبی و آمریکا واکنش خشمگینانه ای نشان می‌دهد و آنها را تمرینی برای تهاجم علیه خود می‌داند.

کره جنوبی و آمریکا از یک ماه گذشته تمرین‌ها و مانورهای نظامی سالانه زیادی را انجام داده‌اند، از جمله مانورهای هوایی و دریایی در روز یکشنبه که شامل بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا می‌شود.

نیروی دریایی و تفنگداران دریایی آمریکا و کره جنوبی قرار است اولین تمرینات فرود آبی خاکی سانگ یانگ در مقیاس بزرگ خود را در پنج سال گذشته در روز دوشنبه به مدت دو هفته تا ۳ آوریل آغاز کنند.

نظر شما