شناسهٔ خبر: 59317164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نیروهای بومی پروژه تلمبه خانه گوره - جاسک به کار باز می‌گردند

سرپرست فرمانداری دیلم گفت: نیروهای بومی پروژه تلمبه خانه گوره - جاسک تا سه ماه آینده به کار باز می‌گردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد اسدی سرپرست فرمانداری دیلم صبح امروز در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان دیلم، اظهار داشت: با توجه به پیگیری و رایزنی‌های چند روز گذشته با مسئولین کشوری و استانی و قول مساعد رئیس پروژه شرکت نیروگستر، تا سه ماه آینده نیروهای در لیست تعدیل و اخراج  قرار گرفته بازگشت به کار خواهند شد.

وی افزود: پذیرفتنی نیست در شهرستانی که نیروهای بیکار وجود دارد از استان‌های دیگر نیروی کار بکارگیری شود و یا نیروی کار بومی از کار اخراج شود. شرکت‌های مجاور باید در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود خدمات بیشتری به شهرستان ارائه دهند.

این مقام مسئول تاکید کرد: برای ما قابل پذیرش نیست که تمامی خدمات ازجمله امنیت کامل به شرکت‌ها داده شود و تنها آلودگی آن نصیب مردم ما شود و هیچگونه خدماتی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی به مردم منطقه و شهرستان ندهند.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت‌های مجاور باید تعامل بیشتری با فرمانداری و مجموعه اداره کار شهرستان داشته باشند تا در آینده با مشکلات کمتری مواجه باشیم‌.

مصدق کشاورزی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز اظهار کرد: با تعاملی که با مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای داشته‌ایم تمامی نیروی‌های کار و متخصص شرکت‌های استان را تامین خواهیم کرد و در این زمینه هیچ‌گونه مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: زیبنده مدیران دولت اسلامی نیست که از حق کارگر و نیروی خود دفاع نکنند و شاهد بیکار شدن نیروی خود آن‌ هم در آستانه شب عید باشد.

محمد جواد بازدرهوا سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر هم اظهار داشت: مطابق قانون، از سال ۱۴۰۲ کلیه قراردادهایی که در شهرستان دیلم منعقد می‌شود، باید در شعبه دیلم کد کارگاه صادر و همه بیمه شدگان که در شهرستان دیلم فعالیت دارند، خدمات خود را از شعبه دیلم دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: استان بوشهر دارای 46 هزار و 700 نفر مستمری‌بگیر است و ماهیانه مبلغی در حدود ۲۵۰ میلیارد تومان حقوق مستمری پرداخت می‌کند، این حق استان و شهرستان است که قرادادهایی که منعقد می‌شود توسط استان‌های دیگر گرفته نشود و عوائد آن به استان و شهرستان برسد.

پایان خبر/

نظر شما