شناسهٔ خبر: 59316640 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معرفی سریال‌های نوروزی؛

«عاشورا» سریال نوروزی شبکه یک سیما

سریال «عاشورا» به کارگردانی، نویسندگی و بازیگری «هادی حجازی‌فر» یکی گزینه های پخش تلویزیون در ایام نوروز ۱۴۰۲ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ سریال «عاشورا» به کارگردانی و نویسندگی هادی حجازی‌فر یکی از کاندیداهای پخش در ایام نوروز ۱۴۰۲ است.  این سریال در  ۱۷ قسمت روایت شده، که نسخه سریالی فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر است. «عاشورا» از محصولات سیمافیلم است که در زمان تولید، تهیه‌کنندگی آن را ابوالفضل صفری برعهده داشت.

در این سریال موقعیت گردان عاشورا در جنگ تحمیلی به فرماندهی شهید مهدی باکری روایت می‌شود. هادی حجازی‌فر علاوه بر کارگردانی، نقش شهید مهدی باکری را هم در این سریال بازی می‌کند. وحید حجازی‌فر هم عهده‌دار نقش شهید حمید باکری است. ژیلا شاهی و روح‌الله زمانی دیگر بازیگران این فیلم ـ مجموعه هستند. «موقعیت مهدی» سال گذشته در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فیلم را دریافت کند.

با توجه به اینکه بیشتر رزمندگانی که در لشکر عاشورا حضور داشتند، ترک زبان بودند به همین سبب بیشتر بازیگران به زبان ترکی صحبت کرده و برخی که نقش کوتاه‌تری دارند در این فیلم فارسی صحبت می‌کنند. کارگردان، نویسنده و بازیگر نقش شهید باکری «هادی حجازی‌فر» است و سایر بازیگران نیز آذری‌زبان و از شهرهای ارومیه، تبریز، مرند و خوی به حساب می‌آیند.

سریال عاشورا

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما