شناسهٔ خبر: 59316639 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مقام صهیونیست خواستار محو و نابودی روستای حواره فلسطین شد

تهران-ایرنا- الیشا یارد سخنگوی "لیمور سون هار میلیخ" عضو کنست رژیم صهیونیستی یکشنبه شب و به دنبال عملیات شهادت طلبانه در نزدیکی دهستان فلسطینی‌نشین حواره در جنوب نابلس، خواستار محو و نابودی کامل این منطقه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یارد در توییتی در واکنش به عملیات تیراندازی امروز در دهستان حواره اعلام کرد که این دهستان اکنون بدون هیچ عذر و بهانه‌ای باید نابود شود و تا زمانی که چنین تصمیمی نگیریم، قتل و کشتار در خیابان‌ها ادامه دارد.

او همچنین از شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست خواسته منتظر دولت ننشینند و خود برای نابودی حواره دست به کار شوند.

پیش از این نماینده تندرو و نژادپرست کنست، "بزالل اسموتریچ" وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی خواستار تخریب و نابودی شهرک حواره شده بود که این اظهارات موج گسترده‌ای از انتقادات از رژیم صهیونیستی را در سطح بین‌الملل در پی داشت.

این اظهارات پس از انجام یک عملیات شهادت طلبانه دیگر در اطراف دهستان حواره در جنوب نابلس بیان می شود.

رسانه های فلسطینی عصر یکشنبه گزارش دادند که یک جوان ۲۸ ساله به نام "لیث ندیم نصار" که ساکن روستای مادما در جنوب غرب نابلس بوده، در دهستان حواره در مجاورت نابلس دست به عملیاتی شهادت طلبانه زد و ۳ صهیونیست اشغالگر را زخمی کرد.

منابع محلی اعلام کردند که این جوان فلسطینی در ایست و بازرسی نظامی شهرک حواره به سمت خودروی شهرک‌نشینان صهیونیست تیراندازی کرد که طی آن ۳ نفر زخمی شدند.

منابع عبری زبان نیز تاکید کردند که نیروهای امنیتی اسرائیلی به سمت این جوان فلسطینی آتش گشوده و او را مجروح سپس بازداشت کردند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که مجری عملیات تیراندازی در شهرک حواره از سلاح کارلو استفاده کرده و پس از شلیک ۲۰ گلوله، سلاح او از کار افتاده و همین مسأله موجب شده تا شهرک‌نشینان حاضر در مکان جان سالم به در ببرند.

این در حالی است که برخی منابع از شهادت مجری عملیات خبر داده بودند اما طبق آخرین اخباری که منتشر شده، وی به شدت مجروح شده و به بازداشت نظامیان صهیونیست درآمده است.

وضعیت یکی از صهیونیست‌های مجروح هم وخیم اعلام شده است.

در پی این عملیات، ارتش رژیم صهیونیستی در نابلس به حالت آماده‌باش درآمده و جاده‌های منتهی به شهرک حواره را مسدود کرد.

این عملیات همزمان با برگزاری نشست امنیتی شرم الشیخ با حضور تشکیلات خودگردان و رژیم اشغالگر صهیونیستی انجام شد.

نظر شما