شناسهٔ خبر: 59316612 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

سیمونه اینزاگی: گلی دریافت کردیم که در عصر VAR غیر قابل قبول و بی احترامی است

نوید معصومی

سیمونه اینزاگی گفت در شرایطی که داور گل یوونتوس را مردود اعلام نکرده، سخت است بتواند در مورد بازی صحبت کند. او این اتفاق را بی احترامی و غیر قابل قبول خواند.

صاحب‌خبر -

یوونتوس موفق شد با تک گل فیلیپ کوستیچ در نیمه اول، با نتیجه 1-0 اینتر را در سن سیرو شکست دهد. اینتر نسبت به این گل اعتراض داشت و معتقد بود توپ به دست آدریان رابیو برخورد کرده اما داور و VAR چنین اعتقادی نداشتند. پس از اعلام گل از سوی داور، VAR برای چند دقیقه صحنه را بررسی کرد اما تصویری که نشان دهد توپ به دست رابیو برخورد کرده، پیدا نکرد و تصمیم داور را تایید کرد. پس از بازی، سیمونه اینزاگی در گفتگو با DAZN گفت:

پس از شکست به این شکل، حس تلخ نا امیدی داریم. پس از بازی با مونزا در ژانویه گفته بودیم دیگر در این مورد صحبت نمی کنیم زیرا اتفاقی بسیار جدی رخ داد. امشب هم اتفاقی با همان اهمیت رخ داد. ما گلی دریافت کردیم که در عصر VAR غیرقابل قبول است. وقتی که بشنویم که بگویند فیلم واضحی از برخورد توپ با دست وجود نداشته این موضوع بیشتر غیر قابل قبول می شود و بی احترامی است. ما ناراحتیم و خواهان احترام هستیم. پس از چنین اتفاقی، صحبت در مورد بازی به عنوان مربی سخت است. من 20 تصویر مختلف دیدم که نشان می دهد توپ به بازوی او برخورد کرد. 

لوکا مارلی داور سابق فوتبال ایتالیا و کارشناس داوری شبکه DAZN در برنامه گفت اتفاق مشابهی هفته گذشته در دیدار یوونتوس مقابل سمپدوریا هم رخ داد و به نظر می رسید توپ به دستان رابیو برخورد کرده اما فیلم از زاویه ای نبود که برخورد با دست را نشان دهد و امشب هم همین اتفاق رخ داد. به همین دلیل بررسی VAR روی صحنه خیلی طول کشید اما فیلمی وجود نداشت که نشان دهد توپ به دست رابیو برخورد کرده باشد. اینزاگی با شنیدن این موضوع گفت:

من به نظرات کارشناسان گوش می دهم اما نمی توانم این را قبول کنم. چیزی که دیدیم خیلی جدی بود. راستش برای من سخت است در مورد بازی صحبت کنم. 

اینتر مالکیت بیشتری نسبت به یوونتوس داشت اما شزنی در مهار توپ ها زیاد مشکلی نداشت و در سوی مقابل یوونتوس ضدحملات مهمی را تدارک دید:

ما بارها مقابل یوونتوس بازی کرده ایم و می دانستیم آنها روی ضدحملات خطرناک هستند و این خطر اصلی از سوی آنهاست. نسبت به روزهای معمول اشتباهات بیشتری داشتیم اما باز هم ما در مورد یک بازی صحبت می کنیم که واضحا به دلیل اشتباه داوری تحت تاثیر قرار گرفت و پیشرفت ما در سری آ و رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان را کُند کرد. بچه ها دیدند چه اتفاقی در زمین افتاد. آنها به دیدن تصویر آهسته نیازی نداشتند و آنها در حفظ تمرکز خود در نیمه دوم با توجه به آن شرایط واقعا خوب عمل کردند. 

این شکست باعث شد اینتر رده دوم را به لاتزیو 52 امتیازی بدهد و میلان تنها 2 امتیاز کمتر دارد. یوونتوس به 41 امتیاز رسید اما اگر دادخواست آنها مورد قبول واقع شود و 15 امتیاز کسر شده بازگردد، بانوی پیر 56 امتیازی خواهد شد.

اینزاگی اخیرا گاهی با 4 مدافع بازی می کند و تلاش می کند پشت مهاجمان مهره های هجومی تری به کار بگیرد:

کوریا را با عنوان هافبک هجومی به زمین فرستادم و مهاجمان کمی به کناره ها رفتند. سعی می کنیم با این کار در موقعیت خاص عمل کنیم اما سیستم ما 3-5-2 باقی می ماند. 

اینزاگی با این موضوع موافق بود که اینتر در تورنمنت های حذفی بهتر از لیگ عمل می کند اما به صحنه داوری بازی برگشت:

موافقم اما همچنین باید بگوییم امشب ما مرتکب اشتباه نشدیم. اشتباه از سوی داور بود. ما اشتباهاتی داشتیم نگرش ما در این بازی با یووه مانند یک بازی فینال بود. هیچ شکایتی از تیم ندارم. 

اینتر و یوونتوس ماه آینده در نیمه نهایی کوپا ایتالیا باید بازی رفت و برگشت برگزار کنند. 

نظر شما