شناسهٔ خبر: 59316517 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

در سومین جلسه‌ی شورایعالی کار برای تعیین دستمزد ۱۴۰۲ کارگران تصویب شد

دستمزد کارگران ۲۷ درصد افزایش یافت| دولت حاضر به افزایش دستمزد مطابق با نرخ تورم و سبد معیشت نشد

خبرگزاری ایلنا

حداقل دستمزدِ کارگران ۲۷درصد، افزایش یافت. با این اوصاف پایه مزد ماهانه کارگران به رقم ۵۳۰۸۲۸۴ تومان افزایش یافت. دولت امسال در مذاکراتِ مزدی برای افزایشِ دستمزد مطابق با نرخ تورم و سبد معیشت مقاومت بسیاری کرد و در نهایت حاضر به افزایشِ متناسبِ دستمزدِ کارگران نشد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

جلسه شورایعالی کار برای تعیین دستمزد سال آینده، که از ساعت ۱۹ روز گذشته تا ۱.۳۰ بامداد امروز (۲۹ اسفند) تداوم داشت، به کار خود پایان داد.

براساس گزارش خبرگزاری ها؛ اعضای شورای عالی کار پس از ساعتها مذاکره فشرده بر سر افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ به توافق رسیدند.

با این اوصاف پایه مزد ماهانه کارگران به رقم ۵۳.۰۸۲.۸۴۰ ریال افزایش یافت.

همچنین بن کارگری به رقم ۱۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال، حق مسکن به رقم ۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال(حق مسکن جهت اجرا باید به تصویب هیأت دولت برسد.) و حق اولاد به ۵.۳۰۸.۲۸۴ ریال افزایش یافت. پایه سنوات روزانه نیز به ۲.۱۰۰.۰۰۰ ریال رسید.

برای کارگران سایر سطوح، افزایش به این ترتیب است: ۲۱ درصد به اضافه‌ی مبلغ ثابت ۸۳۵۹۶ روزانه.

این سومین جلسه‌ی شورایعالی کار برای تعیین دستمزد ۱۴۰۲ کارگران بود که با حضور وزیران کار، اقتصاد، صمت و نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی برگزار شد.

دولت امسال در مذاکراتِ مزدی برای افزایشِ دستمزد مطابق با نرخ تورم و سبد معیشت مقاومت بسیاری کرد و در نهایت حاضر به افزایشِ متناسبِ دستمزدِ کارگران نشد.

منبع: ایلنا و ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما