شناسهٔ خبر: 59313313 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سرتیب «سریع» دستاورد‌های مقاومت یمن طی ۸ سال جنگ را تشریح کرد

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن عصر امروز یکشنبه با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی به تشریح دستاورد‌های مقاومت یمن در طول هشت سال تجاوز ائتلاف سعودی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در این نشست خبری گفت: نیرو‌های ما به یاری خداوند توانستند در کنار مردم خود ایستادگی کنند و اهداف آشکار و مخفی ائتلاف متجاوز را خنثی کنند. تعداد حملات جنگنده‌های متجاوزان به یمن طی هشت سال گذشته به بیش از ۲۷۴ هزار و ۳۰۲ حمله بوده و ۵۹ مورد از این حملات حمله در سال گذشته انجام شده است. این ارقام فقط شامل مواردی است که مقامات و نهاد‌های ذی‌ربط موفق به رصد و ثبت آن‌ها شده‌اند.

وی گفت: تجاوز به کشور ما و محاصره آن تحت رهبری و نظارت آمریکا و با مشارکت غرب صورت گرفته است و ما در سال‌های گذشته میزان مشارکت هر کشور در ائتلاف متجاوز را رصد کرده‌ایم.

یحیی سریع درباره عملیات‌های نیرو‌های مسلح یمن طی هشت سال جنگ اعلام کرد: نیرو‌های ما در طول نبرد برای مقابله با تجاوزات وحشیانه بیش از ۱۳ هزار و ۲۲۹ عملیات نظامی انجام دادند. از میان این عملیات‌های نظامی، ۶۷۰۲ عملیات هجومی و ۶۵۲۷ عملیات پاسخ، خنثی کردن تلاش‌های تهاجمی و پیشروی‌های دشمن بوده است. نیرو‌های مسلح کشورمان طی هشت سال گذشته با انجام ده‌ها عملیات نظامی منحصر به فرد و گسترده به دستاورد‌های میدانی دست یافته‌اند.

وی در این باره افزود: نیروی موشکی ۱۸۲۸ عملیات نظامی از جمله ۱۲۳۷ عملیات را با هدف قرار دادن تجمعات و مواضع دشمن در داخل خاک یمن انجام داد. از این رقم ۵۸۹ عملیات موشکی دشمن را در خارج از جغرافیای ما هدف قرار داد که شامل عملیات‌هایی در عمق عربستان و امارات بود. امروز نیز نیروی موشکی دارای سامانه‌های موشکی متعدد و متفاوتی از جمله بالستیک و بالدار است.

سریع درباره عملیات‌های پهپادی یمنی‌ها نیز طی سال‌های جنگ علیه این کشور نیز تصریح کرد: یگان پهپادی ارتش یمن نیز طی ۸ سال گذشته ۱۲۰۰۹ عملیات شامل ۳۲۶۴ عملیات تهاجمی و ۸۷۴۵ عملیات شناسایی انجام داده است. پهپاد‌ها ۲۲۶۷ عملیات در داخل خاک یمن و ۹۹۷ عملیات خارجی انجام دادند.

وی ادامه داد: کل عملیات پدافند هوایی طی ۸ سال جنگ نیز بالغ بر ۴۵۸۵ عملیات شامل ۲۰۲۲ عملیات تیراندازی و مجروحیت و ۲۵۶۵ عملیات پاسخ بوده است. پدافند هوایی موفق شد ۱۶۵ فروند هواپیمای جاسوسی و جنگی دشمن را سرنگون کند. در این عملیات‌ها ۱۳ جنگنده، ۱۰ آپاچی و ۶ بالگرد از جمله بالگرد «بلک هاوک» سرنگون شدند. همچنین ۴۸ پهپاد مسلح متعلق به نیروی هوایی آمریکا و ۱۲۳ هواپیمای جاسوسی دیگر نیز سرنگون شدند.

یحیی سریع در بخش دیگری از اظهاراتش به تشریح عملیات‌های نیروی دریایی و زمینی ارتش یمن پرداخت و گفت: نیروی دریایی و پدافند ساحلی طی ۸ سال گذشته ۳۸ عملیات خاص را انجام داده و طی آن شناور‌های نیروی دریایی عربستان و امارات را هدف قرار داده اند. مجموع عملیات‌های انجام شده توسط یگان‌های مختلف نیروی زمینی بالغ بر ۲۵۰ هزار عملیات مختلف بوده است. تعداد کل عملیات تک تیراندازی از زمان ورود به خط نبرد به ۷۱ هزار و ۱۲۸ مورد رسیده است و از این رقم ۵۲۱۳ عملیات تک تیراندازی در سال هشتم جنگ بوده که از این تعداد ۳۳۷۴ عملیات به صورت صوتی و تصویری مستند شده است.

وی همچنین گزارش داد: عملیات‌های یگان‌های مهندسی نیز بالغ بر ۲۲۸۵۴ عملیات بوده است که طی آن تجمعات نظامیان دشمن هدف قرار گرفته شده است. همچنین تعداد کل عملیات یگان ضد زره طی هشت سال بالغ بر ۷۹۴۲ عملیات بوده است و در این عملیات‌های ضد زرهی، ۳۰۸۲ استحکامات، تجمعات و پادگان‌های دشمن و ۴۸۶۰ خودرو دشمن مورد هدف قرار گرفتند. مجموع عملیات انجام شده توسط یگان توپخانه ارتش نیز در طول ۸ سال جنگ حدود ۸۵۶۳۴ عملیات بوده است.

یحیی سریع درباره شمار تلفات ائتلاف متجاوز عربی در این جنگ نیز گزارش داد: تلفات ارتش دشمن سعودی طی ۸ سال به بیش از ۱۰۸۴۰ کشته و مجروح رسیده است و۳۶ افسر و نظامی سعودی طی سال هشتم جنگ کشته شده و ۴۵ تن دیگر نیز در همین سال مجروح شده‌اند. تلفات دشمن اماراتی نیز بیش از ۱۲۵۱ کشته و مجروح شامل افسران عالی رتبه بوده است. همچنین تعداد کشته‌ها و مجروحان ارتش سودان نیز به بیش از ۹۵۴۵ نفر رسید و بیش از ۴۰ افسر و نظامی سودانی در هشتمین سال تجاوز کشته و ۶۵ نفر دیگر زخمی شدند. طی سال‌های جنگ ۲۶۱ هزار و ۲۴۳ مزدور یمنی نیز کشته و مجروح شده‌اند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در پایان خاطرنشان کرد: ادامه تجاوز و محاصره به معنای خسارات بیشتر برای کشور‌های متجاوز و حامیان آن‌ها است و ادامه نبرد تنها منجر به تشدید بیشتر عملیات‌ها و کار بر روی گزینه‌های قانونی برای دفاع از کشورمان خواهد شد. رژیم‌های که تجاوز به یمن را آغاز کردند، باید درس‌هایی را از اتفاقات سال‌های تجاوز و قدرتمندتر شدن یمن بگیرند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشور‌ها پس از هشت سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیرو‌های مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به کاهش تجاوزات خود شدند.

نظر شما