شناسهٔ خبر: 59308933 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه‌ ساعت کاری موزه‌ها سعدآباد در نوروز ۱۴۰۲ مشخص شد

تهران- ایرنا- مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد در استقبال از نوروز ۱۴۰۲ و در چارچوب پاسداشت آیین‌های کهن ایرانی، ویژه‌برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است که حول شعار «سعدآباد؛ باغ‌موزه اندیشه» برگزار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، این مجموعه با برنامه‌های فرهنگی و تفریحی متنوعی، پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران نوروزی است.

این برنامه‌ها، طیف گسترده‌ای از مخاطبان را شامل می‌شوند که شامل شهر فرنگ، نمایش عروسک‌ها و ماهی‌های غول‌پیکر، اجرای تئاتر تن‌پوش‌های گل‌های بهاری، اجرای نوروز وانی، اجرای شاهنامه‌خوانی و نقالی توسط هنرمندان شاخص، موسیقی‌نوازی سنتی ایرانی، نمایش عروسکی و رقص محلی است.

سعدآباد؛ باغ‌موزه اندیشه شعار نوروزی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد است که از طریق طراحی و نصب آیات و اشعار معنوی در مسیرهای بازدید، دعوت از مخاطبین برای پی‌بردن به عمق مفاهیم موزه‌ای در کنار تماشای سطوح جذاب آن‌ها، دعوت به حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و شئونات مذهبی از طریق فضاسازی و نصب پیام‌های مرتبط و ایجاد فضای مفرح برای بازدیدکنندگان در طرح نوروز، این مهم را دنبال می‌کند.

در طرح نوروزی، امکان قدم‌زدن در سکوت شبانه مجموعه سعدآباد فراهم آمده است؛ چرا که زمان بازدید در ایام نوروز (۱ تا ۱۲ فروردین) از ساعت ۱۰ تا ۲۱ است. فروش بلیت و ورود به مجموعه تا ساعت ۱۹ انجام می‌شود.

سعدآباد که به دلیل طبیعت ۸۰ هکتاری‌اش به نگین گردشگری تهران شهرت دارد، در منطقه تجریش واقع شده و دسترسی به آن از ورودی‌های زعفرانیه و دربند امکان‌پذیر است.

نظر شما