شناسهٔ خبر: 59307533 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

درخواست دولت و کارشناسان از مجلس درباره تسریع در تصویب طرح مالیات بر عایدی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت نیز موافق این طرح است، گفت: با توجه به موافقت دولت با این طرح ، امیدواریم که پس از تصویب و ابلاغ طرح مالیات بر عایدی سرمایه، به درستی اجرا و اهداف قانون گذار محقق شود.

صاحب‌خبر -

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: کلیات این طرح تصویب شده و در حال بررسی جزئیات آن هستیم اما با توجه به در دستورکار قرار گرفتن بودجه ادامه رسیدگی به آن به سال آینده موکول شد.

وی با بیان اینکه دولت نیز موافق این طرح است، افزود: برخی از کارشناسان و وزیر اقتصاد نیز خواستار تسریع در بررسی و تصویب این طرح شده‌اند ؛ بنابراین با توجه به موافقت دولت با این طرح ، امیدواریم که پس از تصویب و ابلاغ طرح مالیات بر عایدی سرمایه، به درستی اجرا و اهداف قانون گذار محقق شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کشورهای پیشرفته مدت‌ها است که به سمت اخذ این نوع مالیات رفته‌اند، اظهار کرد: تجربه خوبی درباره اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در سایر کشورها وجود دارد که ما باید از آن استفاده کنیم؛ نکته‌ای که وجود دارد این است که ما دیر به این موضوع ورود کرده‌ایم که لازم است هر چه سریعتر طرح مجلس در این باره بررسی و به تصویب برسد.

سلیمی با تاکید بر اینکه تصویب و اجرای درست این طرح دست دلالان و واسطه‌ها را از بازار کوتاه می‌کند، گفت: همان طور که کارمندان و حقوق بگیران در زمان دریافت حقوقشان مالیات خود را پرداخت می‌کنند  بخش‌ها و گروه‌هایی وجود دارند که از این شمول خارج هستند و بعضا هم قابل رصد نیست نیستند  که با اجرای این طرح شناسایی شده و باید مالیات بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس طرح مالیات بر عایدی سرمایه قرار است مالیات از سود اخذ شود، گفت: وضع این مالیات هزینه ورود به سوداگری را افزایش می‌دهد و کمک خوبی به اقتصاد کشور است. قطعا باید توجه ویژه‌ای به وضع و اجرای این قانون داشته باشیم تا افراد بدانند در صورت افزایش ناگهانی ثروت با مالیات‌های ویژه‌ای مواجه خواهند شد.

نماینده سمیرم در مجلس در پایان تاکید کرد: امیدوارم با اجرای این طرح هم شاهد عدالت و هم شفافیت باشیم و به گونه‌ای اجرایی نشود که باز فشار به عده‌ای بیاید و دلالان و واسطه‌ها و سوداگران راهی پیدا کنند و به فرار مالیاتی خود ادامه دهند.

به گزارش تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار تسریع در بررسی و تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه شده بود.

انتهای‌ پیام/

نظر شما