شناسهٔ خبر: 59304370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی در کردستان آغاز شد

سنندج- مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی امروز در استان کردستان آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط هلال احمر کردستان، پیام جلالی در مراسم این طرح ملی در سنندج اظهار داشت: در طرح امداد نوروزی همچون سال‌های گذشته در دو حوزه اصلی امداد و نجات و جوانان جمعیت هلال احمر فعالیت خواهد داشت.

وی افزود: این طرح تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد و در بیست و سومین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی، در حوزه جوانان ۱۲ پست ثابت و سیار که در مبادی ورودی شهرستان‌ها و مکان‌هایی که ازدحام زیاد است و بیشترین گردشگر دارد، پست‌های نوروزی جهت ارائه خدمات به هموطنان فعال است.

جلالی خاطرنشان کرد: در این پست‌ها فضای دوستدار کودک و نمازخانه در نظر گرفته شده است و با حضور جوانانی که با هلال احمر همکاری دارند و آموزش‌های لازم را در طی سال گذرانده اند، خدمات امدادی لازم به مسافرین ارائه می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به فعالیت‌های حوزه امداد و نجات در طرح نوروزی بیان داشت: در طرح نوروزی ۱۰ پایگاه امدادی ثابت جاده‌ای، یک پایگاه امداد هوایی، یک پایگاه امداد کوهستان، یک تیم واکنش سریع و همچنین ۵ پایگاه موقت فعال است که در محورهایی که سال‌های گذشته بیشترین آسیب را داشته اند برای ارائه خدمات و انجام اقدامات امدادی به صورت آماده باش هستند.

جلالی در ادامه عنوان کرد: در پایگاه‌های امدادی و پست‌های نوروزی خدمات مختلفی اعم از آموزش‌های امدادی، طرح پیمان، پیشگیری از اعتیاد و کمپین آموزشی هلال، اقدامات حوزه هلال احمر به هموطنان همراه با توزیع بروشورهای آموزشی، فرهنگی و تبلیغی انجام می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح مشارکت جوانان در فعالیت‌های بشردوستانه و ارتقای ایمنی و سلامت هموطنان در سفرهای نوروزی است که در این طرح خدمات مرتبط با مسافران و اجرای پویش «بهرفت» با مشارکت جوانان و امدادگران این جمعیت اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر تمهیدات امدادی لازم را برای کمک به مردم و مسافران در شرایط مختلف اتخاذ کرده و با آمادگی کامل در خدمت هموطنان خواهد بود.

نظر شما