شناسهٔ خبر: 59303206 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

نامه‌ی جمعی از اساتید به کمال صالح‌زاده

صاحب‌خبر -

متن نامه‌ی جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به کمال صالح‌زاده برای شکستن امساک او در غذا خوردن نوشته شده است با این توضیح که این نامه پیش از منتشر شدن متن صالح‌زاده مبنی بر شکستن اعتصاب غذا نوشته شده است:

از وظایف شهروندی همه ما است که در قبال عیب‌ها و نقص‌ها و تضییع حقوق افراد در جامعه، هر چند کوچک، بی‌تفاوت نباشیم و در حد توان برای زیست بهتر همه افراد جامعه و بهره‌مندی همه آنان از حقوق پایه یکسان بکوشیم. حاکمان و صاحبان مناصب باید سپاسگزار افرادی باشند که با پرداخت هزینه‌های گوناگون در این مسیر  زشتی‌ها را نمایان می‌کنند و راه حکمرانی بهتر را به آنان نشان می‌دهند.
اکنون بیش از چهار هفته است که کمال صالح‌زاده، دانشجوی دانشگاه هنر تهران، در اعتراض به احکام غیرعادلانه‌ صادر شده برای دانشجویان و استادان دانشگاه هنر، به دلیل اعتراض و انتقاد، دست به امساک از غذا زده است. کمال جانش را به خطر انداخته تا دوستانش به دانشگاه برگردند و دانشگاه از معنای واقعیش تهی نشود.
شاید مخاطب عمل قهرمانانه و فضیلت‌مندانه کمال بیش از  مسئولان دانشگاه هنر همه افراد جامعه و خصوصا دانشگاهیان‌اند که در قبال انواع اشکالات و مشکلات در جامعه و دانشگاه بی‌تفاوت نباشند و برای رسیدن به جامعه‌ای بهتر، با بهره‌گیری از انواع کنش‌های عقلانی و مدنی، تلاش کنند. اعتصاب غذای کمال فراخوانی به همه ما برای حق‌خواهی است.
اکنون و در آستانه نوروز، ما جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به کمال می‌گوییم صدای رسای او را شنیدیم و از او آموختیم. ما از کمال صالح‌زاده خواهش می‌کنیم که اینک به امساک از غذا خوردن خود پایان دهد تا بتوانیم در کنار هم و به نحو جمعی این اعتراض را ادامه دهیم و برای لغو این احکام تلاش کنیم.

اسامی امضا کنندگان:
محمد راغب
محمد رضا مریدی
اعظم پویا
مسعود علیا
شکوه حسینی
فاطمه حسینی شکیب
محمد مهدی مجاهدی
زهرا مبلغ
کوروش گلناری
کامبیز موسوی اقدم
ناصر گذشته
حامد اکرمی
پژمان خلیلی
مهدی بهشتی‌نژاد
فرزان سجودی
امیر مازیار
حسین شیخ‌رضایی
مسعود صادقی
امیرحسین خداپرست
علی چاپرک
مالک حسینی
ابراهیم آزادگان
بابک عباسی
رضا مثمر
هادی صمدی
علی حسینخانی
کیوان الستی
ساجد طیبی
مصطفی مهرآیین
مقصود فراستخواه
حمید وحید
مینو حجت
حسن امیری‌آرا
مریم نصراصفهانی
نعیمه پورمحمدی
محسن زمانی
موسی اکرمی
علیرضا ثقه‌الاسلامی
نگار ذیلابی
جواد حیدری

انتهای پیام

نظر شما