شناسهٔ خبر: 59256144 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کره شمالی: پرتاب‌های موشکی جنبه آموزش دارد

کره شمالی اعلام کرد پرتاب‌های موشکی این کشور به آموزش سربازان برای انجام عملیات‌ها در هر زمان کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کره شمالی اعلام کرد پرتاب های موشکی اخیر این کشور نوعی مانور نظامی برای آموزش انجام عملیات ها به سربازان و خدمه ارتش در هر زمان است و در صورت لزوم دشمن را نابود می کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) امروز (چهارشنبه) عکس‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌دهد این کشور روز سه‌شنبه دو فروند موشک بالستیک کوتاه برد را از طریق یک سامانه میان‌برد از سواحل غربی خود در استان هوانگهای پرتاب کرد. این موشک ها حدود 620 کیلومتر را طی کردند. این در حالی است که آمریکا و کره جنوبی رزمایش مشترک بزرگی به نام «سپر آزادی 23» را از روز دوشنبه به مدت 11 روز با هدف مقابله با تهدیدات کره شمالی آغاز کردند.

این خبرگزاری تاکید کرد این پرتاب یک مانور نمایشی بود و اگر دشمن قصد مقابله با این نوع پرتاب ها را داشته باشد به طور حتم دشمن را نابود می کند. فرماندهی این واحد با آموزش و تمرین در هر پرتاب موشکی، توانایی انجام کامل وظایف خود در پرتاب موشک در هر زمان را دارد.

این در حالی است که چند روز پیش «کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی به ارتش دستور داد تا تمرینات خود را برای انجام یک جنگ واقعی چند برابر و بیشتر کنند.

پیشتر نیز «کیم یو جونگ» خواهر قدرتمند رئیس کره شمالی در بیانیه‌ای به آمریکا هشدار داد انجام هرگونه اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ به معنای اعلام جنگ است و وضعیت را از آنچه که هست بدتر خواهد کرد.

این سیاستمدار کره‌ای ضمن محکوم کردن رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، آن را باعث افزایش تنش در شبه جزیره کره دانست.

وی همچنین تاکید کرد پیونگ یانگ می‌تواند موشک‌های بیشتری را به سمت اقیانوس آرام شلیک کند و آمریکا و متحد آن یعنی کره جنوبی هرگز نمی‌توانند موشک‌های بالستیک کره شمالی را منهدم کنند.

این در حالی است که متحدان آمریکا معتقدند این رزمایش ها برای بازدارندگی کره شمالی ضروری است زیرا این کشور طی سال گذشته بارها و بارها آزمایشات موشکی متعددی را انجام داده و باعث نگرانی فزاینده جامعه جهانی شده است. بیم آن می رود که کره شمالی برای نخستین بار از سال 2017، اقدام به انجام یک آزمایش هسته ای جدید کند.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها آزمایشات موشکی کره شمالی را ممنوع کرده اما اخیرا پیونگ یانگ هشدار داده که موشک‌های بیشتری را به سمت ژاپن پرتاب خواهد کرد.

وزارت خارجه کره شمالی پیشتر از سازمان ملل خواست تا از آمریکا و کره جنوبی بخواهد تا مانور نظامی مشترک خود را متوقف کنند.

همچنین چند روز قبل مهندسان فناوری کره شمالی موفق به توسعه موتور قدرتمندی برای یک موشک حامل شدند که با استفاده از آن می توانند ماهواره‌های مختلفی را پرتاب کنند.

قائم مقام سازمان توسعه هوافضای ملی کره شمالی در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور با اعلام این خبر اظهار کرد ما به موفقیتی کامل در توسعه موتور موشک بسیار قدرتمندی رسیدیم که برای پرتاب موشک طراحی شده و امکان پرتاب ماهواره‌های مختلف در مدارهای مربوطه را برای ما فراهم می‌کند.

وی افزود: با این اقدام پیونگ یانگ موفق شد ماهواره‌های خود را چند منظوره و بسیار کارآمدتر کند.

کره شمالی همچنین روز دوشنبه دو فروند موشک کروز راهبردی را از یک زیردریایی پرتاب کرد.

این پرتاب ها چند روز پس از آن انجام شد که کره شمالی حداقل شش موشک کوتاه برد را به دریای زرد شلیک کرد.

انتهای پیام/

نظر شما