شناسهٔ خبر: 59225348 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رکوردزنی بودجه خرید تسلیحات پنتاگون در سال 2024

وزارت دفاع آمریکا در پیش نویس بودجه سال آینده میلادی، 170 میلیارد دلار برای خرید تسلیحات در نظر گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پیش نویس بودجه کاخ سفید در حالی منتشر می‌شود که آمارهای بودجه نشان می‌دهد که پنتاگون قصد دارد رکوردی تاریخی را در خرید تسلیحات نظامی طی سال 2024 ثبت کند.

پنتاگون در بیانیه‌ای در توضیح بودجه درخواستی برای خرید تسلیحات نظامی طی سال آینده میلادی اعلام کرده است که بودجه 170 میلیارد دلاری برای خرید تسلیحات، بیشترین میزان خرید تسلیحات در تاریخ ایالت متحده خواهد بود.

در پیش نویس بودجه پنتاگون، سرمایه گذاری بی سابقه‌ای در بخش تحقیق و توسعه و آزمایش تسلیحات در نظر گرفته شده است.

بر اساس گزارش‌ها، پنتاگون 145 میلیارد دلار برای بخش تحقیق و توسعه و آزمایش تسلیحات طی سال 2024 در نظر گرفته است. 

ماه پیش بود که منابع رسانه‌ای در آمریکا گزارش دادند دولت آمریکا به ریاست جو بایدن قصد دارد بزرگترین بودجه تاریخ پنتاگون را از کنگره درخواست کند. 

این موضوع را پایگاه پولیتیکو به نقل از مسئول مسائل مالی در وزارت دفاع آمریکا گزارش داده بود. «مایک مک‌کورد»، حسابرس پنتاگون گفته مقام‌های دولت بایدن به تواقق بر سر رقم بودجه وزارت دفاع «بسیار نزدیک» شده‌اند. و قرار است کاخ سفید آن را به عنوان بخشی از درخواست بودجه سالانه خود درخواست کند.

دسامبر گذشته قانونگذاران کنگره ۸۵۸ میلیاد دلار برای بودجه دفاع ملی آمریکا در نظر گرفتند که ۴۵ میلیارد دلار بیشتر از بودجه درخواستی بایدن بود. این رقم، ۸۱۷ میلیارد دلار برای پنتاگون را شامل می‌شود.

این رقم در آن زمان، بیشترین رقمی بود که آمریکا در طول تاریخ برای وزارت دفاع هزینه کرده بود. درخواست این بودجه بازتاب‌دهنده تلاش‌های پنتاگون برای مقابله همزمان با تهدید روسیه، رقابت با برتری چین در زمینه فناوری و نوسازی تسلیحات فرسوده آمریکا بود. 

با وجود این، چشم‌انداز بودجه پنتاگون اکنون که جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار گرفته‌اند مبهم‌تر از هر زمان دیگر است.  نمایندگان جمهوری‌خواه خواستار کاهش هزینه‌ها از جمله هزینه‌های دفاعی هستند. 

انتهای پیام/.

نظر شما