شناسهٔ خبر: 59126078 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس انجمن ژنتیک ایران:

۱۰ درصد واردات حوزه کشاورزی ما از تراریخته‌ها است

مریم رضایی

رئیس انجمن ژنتیک ایران اعلام کرد: ۱۰ درصد واردات حوزه کشاورزی ما از تراریخته‌ها است، ولی تحقیقات ما در این حوزه به نتیجه نمی‌رسد!

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر مختار جلالی، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس امروز در نشست قانون ایمنی زیستی که در حاشیه هفدهمین کنگره ملی و پنجمین کنگره بین‌المللی ژنتیک در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به سرمایه‌گذاری کشور در حوزه‌های فناوری، افزود: این در حالی است که دستاوردهای زیادی در حوزه بیوتکنولوژی اجرایی شده، ولی در بانک ژن نگهداری می‌شوند و از آنها بهره‌برداری نشده است.

وی با اشاره به روند تصویب قانون ایمنی زیستی، اظهار کرد: ۸ سال عضو شورای ملی ایمنی زیستی بودم و زمان زیادی برای تصویب این قانون صرف و تصویب شد و در نهایت اجرایی نشد.

جلالی با بیان اینکه من عمر خود را در این راه گذاشته‌ام تا علم بیوتکنولوژی به کمک کشور بیاید، ادامه داد: ولی اکنون افرادی وارد این عرصه شده‌اند و اجازه بهره‌برداری از این علم را نمی‌دهند.

رئیس انجمن ژنتیک ایران با انتقاد از عدم حضور نمایندگان انجمن‌های علمی در تدوین پیش‌نویس قانون ایمنی زیستی، یادآور شد: ما تاکنون سکوت کرده‌ایم، ولی اکنون شاهد هستیم که ۱۰ درصد واردات حوزه کشاورزی ما از تراریخته‌ها است، ولی تحقیقات ما در این حوزه به نتیجه نمی‌رسد.

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما