شناسهٔ خبر: 59057871 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

در دیدار مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور با شهردار اصفهان چه گذشت؟

«خندستان» از برند شدن در عرصه بین‌الملل تا پر کردن جای خالی ژانر کمدی در کشور

در دیدار مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهردار اصفهان، پیرامون استمرار جشنواره ملی تئاتر کمدی «خندستان» در دوره‌های مدیریت شهری و حمایت همه‌جانبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این رویداد ملی تأکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، ‎ پنجمین جشنواره ملی تئاتر کمدی «خندستان» از ششم اسفندماه کار خود را آغاز کرد، جشنواره‌ای که بنا به اذعان متولیان برگزاری آن، بیش از ۲۰۰ اثر نمایشی کمدی از سرتاسر کشور به دبیرخانه‌اش ارسال شد تا بتوانند در این دوره به‌عنوان اثر منتخب در بخش صحنه‌ای و خیابانی به رقابت بپردازند.

در این جشنواره ۴۰ اثر منتخب در بخش صحنه‌ای و خیابانی منتخب شد و به مدت یک هفته در بخش صحنه‌ای در سه مکان تالار هنر، پردیس هنر و هنر سرای خورشید اجرا داشت؛ همچنین در بخش خیابانی که در دو قسمت آزاد و زاینده‌رود تقسیم می‌شد، منتخب‌ها توانستند در سه نقطه از مکان‌های پرتردد شهر اصفهان، آثار خود را اجرا کنند.

این جشنواره علاوه بر اینکه توانسته بود هنرمندان تئاتر کمدی را از سراسر کشور دور هم جمع آورد، توجه متولیان تئاتر کشور را به خود جلب کرده بود، به‌طوری‌که کاظم نظری، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مدیران ستادی جشنواره به‌پاس قدردانی از مدیریت شهری اصفهان و تعامل هر چه بیشتر برای ادامه برگزاری این رویداد ملی طی سال‌های آینده در این شهر با شهردار اصفهان ملاقات کردند.

«خندستان» از برند شدن در عرصه بین‌الملل تا پرکردن جای خالی ژانر کمدی در کشور

وجود زیرساخت‌های فرهنگی و هنری برای برگزاری جشنواره تئاتر کمدی در اصفهان

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان اظهار کرد: جشنواره خندستان و همایش‌های استانی که اصفهان میزبان آن است، خودبه‌خود موجب افزایش انگیزه و روحیه جوانانی که در آن جشنواره‌ها شرکت کرده‌اند، می‌شود.

وی گفت: باید با همت بیشتری کار برگزاری دوره‌های بعدی جشنواره را ادامه دهیم، زیرا اصفهان استعداد انجام این کار را دارد و برگزاری جشنواره تئاتر کمدی خندستان اقدام مناسبی بود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: با توجه به زمینه طنز و کمدی که در اصفهان وجود دارد و سابقه فعالیت هنرمندان تئاتر این شهر همچون مانایاد ارحام‌صدر، زنجیره تئاتر کمدی در اصفهان حفظ شده است، به همین دلیل این استان دارای زیرساخت‌های فرهنگی، هنری در برگزاری جشنواره تئاتر کمدی در سطح ملی و بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد: در پنجمین دوره جشنواره تئاتر ملی خندستان، پوشش بسیار خوبی از سوی رسانه‌ها صورت گرفت اما نیاز است که بیش از این جشنواره در سطح رسانه ملی برای عموم مردم معرفی شود. نفس برگزاری خندستان در شرایطی که دشمنان نظام سعی بر پاشیدن گرد ناامیدی به مردم کشورمان و معرفی ایران به‌عنوان کشور غم‌زده به جهانیان دارند، خوب است.

قاسم‌زاده تأکید کرد: شهرداری اصفهان این آمادگی را دارد که آثار نمایشی که بنا به نظر هیئت داوری جشنواره خندستان از لحاظ کیفی و محتوا از استاندارهای لازم برخوردار است را به‌صورت تله‌تئاتر تولید کند و در اختیار شبکه‌های ملی برای نمایش بگذارد.

«خندستان» از برند شدن در عرصه بین‌الملل تا پرکردن جای خالی ژانر کمدی در کشور

خندستان جای خالی ژانر کمدی را در کشور برطرف کرد

در ادامه کاظم نظری، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمایل به همکاری بیشتر با جشنواره خندستان از سوی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد، زیرا جای این‌گونه ژانر نمایش در کشور خالی بوده است و خندستان به دلیل اینکه در سطح ملی برگزار می‌شود و قابلیت بین‌المللی شدن دارد، می‌تواند نقش مؤثری در توسعه و ارتقای تئاتر کمدی در کشور و حتی بین‌الملل ایفا کند.

وی افزود: آثار منتخب جشنواره از لحاظ کیفیت و محتوا، استاندارهای لازم و مطلوبی دارد، به همین جهت قرار است در دوره‌های بعدی برگزاری این جشنواره، تمام رویدادها و اخبار جشنواره خندستان از طریق رسانه‌های ملی و استانی پخش شود زیرا معتقد هستیم که این جشنواره از کارکردهای لازم در حوزه توسعه و تقویت تئاتر کشور برخوردار است و باید بیش از پیش این جشنواره از طریق رسانه‌ها در سطح ملی و بین‌الملل معرفی شود.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: شهر اصفهان و جشنواره خندستان، زیرساخت‌های لازم را برای ارائه و اجرای گونه‌های مختلف تئاتر کمدی دارد، به همین دلیل در نظر داریم برای دوره بعدی این جشنواره با همکاری صداوسیما تله‌تئاتر یکی از گونه‌های کمتر پرداخته‌شده تئاتر کمدی تولید و اجرا شود.

وی تأکید کرد: باید از تمام ظرفیت‌های ملی در تمام حوزه‌ها به‌ویژه حوزه رسانه‌ها برای معرفی جشنواره خندستان استفاده کرد، زیرا خندستان برند تئاتر کمدی در کشور است و این برند به نام شهر اصفهان ثبت‌شده و قرار است در عرصه بین‌الملل مطرح شود.

«خندستان» از برند شدن در عرصه بین‌الملل تا پرکردن جای خالی ژانر کمدی در کشور

نقش جشنواره خندستان در ارتقای محتوای نمایش‌های کمدی در کشور

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که نیاز است در عرصه ملی معرفی و مطرح شود، خندستان است، زیرا این جشنواره از مکتب کمدی انتقادی شعر اصفهان بوده که برگرفته از فرهنگ‌عامه مردم اصفهان است. ما امروز با سبک نازلی از کمدی در محتواهای شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو هستیم که نیاز است این مکتب کمدی انتقادی با برگزاری جشنواره همچون خندستان جایگزین این محتواهای نازل در شبکه‌های اجتماعی شود.

وی افزود: زبان کمدی و طنز، بیانگر دغدغه و مشکلات مردم است که وقتی با تئاتر عجین شود، این پذیرش و اثربخشی بیشتر می‌شود. جشنواره خندستان به دلیل اینکه رویکرد مردمی و ملی دارد، بیشتر از جریان روشنفکری حاکم بر تئاتر می‌تواند بیانگر دغدغه و مشکلات مردم در قالب کمدی باشد و پذیرش این محتوا و پیام نمایش‌ها در قالب تئاتر کمدی بیشتر است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از کارکردهای مثبت هنر برای بیان مشکلات و دغدغه‌های مردم، تئاتر کمدی است؛ جشنواره خندستان این ظرفیت را دارد به همین جهت تأکید می‌شود که از ظرفیت‌های ملی برای معرفی این جشنواره استفاده شود.

صالحی گفت: مدیریت شهری اصفهان همپای جشنواره موسیقی، فیلم و تئاتر فجر بود به‌گونه‌ای که در ایام موسیقی فجر در این شهر کنسرت‌های بزرگی با حضور خوانندگان مطرح کشور به‌طور رایگان برای عموم شهروند برگزار شد، به‌گونه‌ای که بیش از ۳۰ هزار مخاطب از همه قشرها در این کنسرت‌ها شرکت کردند.

حق جشنواره خندستان در سطح رسانه‌های ملی ادا نشده است

وی ادامه داد: تصور من این است که حق جشنواره خندستان در سطح رسانه‌های ملی ادا نشده، به همین دلیل باید از ظرفیت رسانه‌های ملی برای معرفی هر چه بیشتر این جشنواره استفاده شود. درواقع خندستان نیز همچون جشنواره تئاتر فجر، باید به عموم مردم از طریق رسانه‌های ملی پرداخته شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: اگر قرار است خندستان در سطح بین‌المللی مطرح و معرفی شود، لازم است از همه ظرفیت‌های ملی در برگزاری این جشنواره استفاده شود؛ به این معنا که منظور از ظرفیت ملی فقط بحث اعتباری نیست، بلکه بحث معنوی آن است، یعنی نگاهی که مدیران ارشد فرهنگی و هنری به خندستان دارند، جایگاهی که برای این جشنواره در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است، ظرفیت‌های تبلیغی که در بحث ملی و بین‌المللی می‌تواند برای این جشنواره رقم بخورد، مواردی است که نیاز است در برگزاری جشنواره فراهم شود.

وی اظهار کرد: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با درنظرگرفتن مواردی که به‌عنوان لازمه برگزاری خندستان مطرح شد، به این جشنواره بپردازد به‌طورقطع برند جدیدی در حوزه فعالیت‌های هنری و نمایشی در کشور و سطح بین‌الملل ایجاد خواهد شد.

صالحی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان در حوزه هنرهای نمایشی نسبت به سال گذشته سه برابر شده است و مدیریت شهری اصفهان یکی از اولویت‌های مهم خود را در حوزه فرهنگ و هنر تقویت و حمایت از حوزه هنرهای نمایشی می‌داند، به همین جهت با قطعیت می‌توان گفت شهر اصفهان تمام ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم را برای ادامه این رویداد ملی و گسترش آن در بعد بین‌المللی دارد، کافی است متولیان امر در کشور به این جشنواره توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره خندستان به نفع کشور است زیرا ۲۰۰ اثر تئاتر کمدی از سرتاسر کشور به این جشنواره ارسال‌شده است که این نشان از ظرفیت‌های بالای جشنواره در بعد ملی و بین‌المللی در حوزه تئاتر کمدی دارد.

«خندستان» از برند شدن در عرصه بین‌الملل تا پرکردن جای خالی ژانر کمدی در کشور

ایجاد تکاپوی اجتماعی در تئاتر کمدی کشور با برگزاری جشنواره خندستان

مجتبی شاهمردای، رئیس جشنواره تئاتر ملی کمدی خندستان با بیان اینکه با برگزاری جشنواره تئاتر کمدی خندستان، اتفاقات خوبی در تئاتر کمدی کشور رقم خورد، اظهار کرد: پوشش خبری و رسانه‌ای خوبی از برگزاری جشنواره خندستان توسط خبرگزاری‌ها و رسانه ملی صورت گرفت.

رئیس جشنواره تئاتر ملی کمدی خندستان گفت: هنرمندان و شهرداری در زمینه برگزاری این جشنواره تلاش‌های خوبی را صورت دادند و با دست‌به‌دست هم دادن، اتفاق خوبی در این زمینه رقم خورد.

وی اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و برگزاری جشنواره به‌خوبی توانستیم در تئاتری‌های کشور ولوله برگزار کنیم و این اتفاق خوب بود.

«خندستان» از برند شدن در عرصه بین‌الملل تا پرکردن جای خالی ژانر کمدی در کشور

نقش جشنواره خندستان در ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان

محمدصادق سجادزاده، نایب‌رئیس جشنواره تئاتر کمدی خندستان اظهار کرد: استقبال خوبی از سوی شهروندان در جشنواره خندستان صورت گرفت. در سه مکان از بهترین مکان‌های اصفهان اجرای تئاترهای خیابانی صورت گرفت به‌گونه‌ای‌که برای مشاهده هر اجرای خیابانی بالغ‌بر ۵۰۰ نفر از شهروندان حضور داشتند؛ در کنار آن در سه مکان هنر سرای خورشید، تالار هنر و پردیس هنر اجراهای صحنه‌ای صورت گرفت که در این بخش هم استقبال خوبی از شهروندان صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به استقبال بالای شهروندان برای مشاهده آثار این جشنواره و موضوع کمدی، به نظر می‌رسد برگزاری جشنواره نقش بسیار مهمی در ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان به همراه خواهد داشت و نیاز است که جشنواره خندستان در سطح ملی گسترش پیدا کند. طی آماری که از تعداد حضور شهروندان در مکان‌های برگزاری جشنواره گرفت، جمعیتی بالغ‌بر ۲۵ هزار نفر آثار خندستان را در طول مدت یک هفته مشاهده کردند که این نشان از ظرفیت‌های بالا و کارکردهای مثبت جشنواره دارد که توانسته این تعداد شهروند را برای مشاهده تئاتر به سالن‌های تئاتر و مکان‌های اجرای تئاتر خیابانی بکشاند.

مدیر فرهنگی و هنری جشنواره خندستان تأکید کرد: اگر به دنبال این هستیم که اصفهان، شهر جشنواره‌ها و رویدادهای بین‌المللی همچون جشنواره «پوپک»، جشنواره فیلم کودکان و نوجوان شود، باید جشنواره‌های ملی همچون خندستان که در اصفهان برگزار می‌شود، تقویت شود.

سجادزاده گفت: باید بیش از پیش ارتباط دیپلماسی هنری شهر اصفهان با شهرهای کشور تقویت و ارتقا پیدا کند، هم‌اکنون ۲۰ کلان‌شهر در کشور وجود دارد اما اصفهان یکی از سه کلان‌شهری است که از حوزه تئاتر حمایت می‌کند به همین جهت در نظر داریم که ارتباط دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان را با گروه‌های نمایشی سرتاسر کشور تقویت کرده و آثار این گروه‌ها از سایر نقاط کشور در اصفهان اجرا شود.

«خندستان» از برند شدن در عرصه بین‌الملل تا پرکردن جای خالی ژانر کمدی در کشور

جشنواره خندستان برند ژانر کمدی در کشور

ایوب آقاخانی، دبیر پنجمین جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان اظهار کرد: اصفهان ظرفیت برگزاری جشنواره خندستان را دارد. ازآنجاکه برای توسعه کشور باید مسائلی که می‌تواند زمینه‌ساز شادی باشد فراهم شود، می‌توان این جشنواره را به‌عنوان یکی از رویدادهای ملی کشور در این زمینه دید.

وی گفت: وقتی این رویداد را از نزدیک مشاهده کردم، لذت بردم زیرا مخاطب‌ها راضی بودند؛ همچنین بعد از تماشای چند کار خیابانی و صحنه‌ای، دیدنِ احساس رضایت مردم برایم بسیار خوشحال‌کننده بود.

دبیر پنجمین جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان افزود: هدف اصلی همه افرادی که در حوزه فرهنگ و فعالیت‌های اجتماعی کار می‌کنند، خوب کردن حال مردم و لذت بردنشان از زندگی است.

وی تصریح کرد: در اصفهان ظرفیت در همه بخش‌ها به‌ویژه هنر نمایش و ژانر کمدی که قدمت زیادی دارد و افراد برجسته‌ای را نیز در حوزه طنز به جامعه معرفی کرده است، وجود دارد و خندستان می‌تواند در بخش بین‌المللی برگزار شود.

ظرفیت جشنواره خندستان در برند شدن در عرصه بین‌الملل

آقاخانی خاطرنشان کرد: این پیشنهاد ارائه‌شده است و با توجه به خواهرخواندگی ۱۷ شهر بزرگ دنیا با اصفهان، اگر شرایط مهیا شود گروه‌های نمایشی و کمدی می‌توانند از سایر کشورها در خندستان حاضر شوند و این جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار شود.

وی اضافه کرد: نمونه نمایش‌هایی که در اصفهان قدمت دارند نمونه‌اش را می‌توان در ایتالیا و فرانسه و کشورهای همسایه هم داشته باشیم که وزارت ارشاد می‌تواند در این زمینه کمک کند تا دوره‌های خوبی در سطح بین‌المللی برگزار شود و هنرمندان ایرانی هم بدانند چیزی از کشورهای دیگر دنیا ازنظر اجرا و تکنیک کم ندارند و این بستر می‌تواند فراهم شود که اگر نیاز باشد ما هم کمک می‌کنیم.

دبیر پنجمین جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان گفت: فکر می‌کنم در کشور نمونه این جشنواره وجود ندارد و اگر خندستان رونق یابد می‌تواند به کشور در بخش رونق نمایش کمدی کمک کند، جدا از اینکه بحث گردشگری و معرفی اصفهان و تمدن اسلامی که در آن هست می‌تواند به بهترین شکل در حوزه نمایش صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام‌قد از جشنواره خندستان حمایت خواهیم کرد؛ طی چند روز برگزاری جشنواره خندستان از متحد بودن و هم‌افزایی دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره با یکدیگر و با هنرمندان بسیار لذت بردم که تمام هنرمندان از برگزاری جشنواره رضایت داشتند و می‌خواستند خندستان تداوم یابد.

آقاخانی اظهار کرد: این جشنواره از انگیزه تا هدف‌گذاری و نقطه‌گذاری، ریل‌گذاری و برگزاری بسیار خوب‌صورت گرفت و دست‌اندرکاران برگزاری آن در اصفهان بسیار تلاش کردند تا این جشنواره برگزار شود، ما فقط سعی کردیم که خندستان در چهارچوب‌های منطقی‌تری اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: این جشنواره به‌راحتی می‌تواند برند اصفهان شود مانند جشنواره فیلم کودک که با اصفهان پیوند خورده، این بردی است که اصفهان کرده است، پس در حوزه هنرهای نمایشی نیز خندستان باید به چنین بستری بدل شود و چون جایی در اقصی نقاط ایران وجود ندارد که خاستگاه کمیک آن به این اندازه صاحب هویت باشد؛ بنابراین با تمام سختی‌هایی که وجود دارد، باید برای برگزاری جشنواره تئاتر کمدی خندستان در حوزه بین‌المللی تلاش شود.

دبیر پنجمین جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان تصریح کرد: زمینه‌های گردشگری اصفهان در اوج است و همه‌چیز را برای اینکه یک شهر مهم در کشور باشد، دارد، همچنین یک برند نمایشگری می‌خواهد که خندستان تمام شرایطش را در این زمینه دارد؛ بنابراین باید برای بین‌المللی شدن خندستان گام برداشته شود که لازمه آن، این است که شهرداری جای پای خندستان را در رویدادهای فرهنگی کشور سفت کند، به‌طوری‌که این جشنواره به تعویض مدیریت و تغییر موسمی حوزه‌های مدیریتی وابسته نشود.

وی خاطرنشان کرد: باید تا دیرنشده، این را موضوع را در دل اصفهان و فرهنگ این شهر گره بزنید تا کسی نتواند تکانش دهد، یکی از راه‌هایش هم این است که دوره به دوره سیاست دوره بعد مشخص و دبیرخانه فعال شود، سیاست‌گذاری در شورای سیاست‌گذاری انجام بشود و با سرعت زیادی فراخوان داده شود تا به سمت پرش برای بین‌المللی شدن گام برداریم.

وی اظهار کرد: با افزایش بخش پژوهش در این جشنواره می‌توان به‌راحتی فراخوان بین‌المللی داشته باشیم و این بخش در اشل کوچک بین‌المللی شود.

«خندستان» از برند شدن در عرصه بین‌الملل تا پرکردن جای خالی ژانر کمدی در کشور

جشنواره خندستان الگویی برای سایر استان‌های کشور

حمید نیلی، مدیر مجموعه تماشاخانه ایران‌شهر اظهار کرد: اصفهان در برگزاری جشنواره تئاتر کمدی، الگویی برای سایر استان‌های کشور است.

وی گفت: پنجمین دوره جشنواره تئاتر ملی خندستان از لحاظ اجرا و محتوا و استقبال، بسیار خوب برگزار شد.

مدیر مجموعه تماشاخانه ایران‌شهر افزود: حرکتی که در تئاتر با برگزاری چنین جشنواره‌هایی ایجاد می‌شود در نوع خود بی‌نظیر، درست است که این موضوع جزو مأموریت‌های ذاتی شهرداری‌هاست اما در ایران مغفول مانده و اصفهان کاری بی‌نظیر را در این زمینه انجام داد.

وی تصریح کرد: شهرداری با برگزاری جشنواره خندستان به حوزه‌ای که همه وظیفه اداره کل ارشاد و انجمن نمایش می‌دانند، کمک کرده که این کار بزرگ انجام شود، امیدوارم در سال‌های آینده این جشنواره باشکوه‌تر برگزار شود.

«خندستان» از برند شدن در عرصه بین‌الملل تا پرکردن جای خالی ژانر کمدی در کشور

نقش جشنواره خندستان در توسعه تئاتر کمدی کشور

احمد جولایی، دبیر جشنواره‌های بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی کشور اظهار کرد: اصفهان از دوران قدیم از لحاظ زبان‌شناختی و به‌اصطلاح بداهه‌گویی و دست‌به‌نقد بودن، ضرب‌المثل است به همین خاطر از دهه ۶۰ تاکنون همیشه همین‌طور بوده که دست‌به‌کارهایی که می‌زنند خودش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه: برگزاری جشنواره خندستان برای توسعه تئاتر کمدی کشور مؤثر است، افزود: بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای آئینی کشور، شبیه‌به جشنواره فجر است با این تفاوت که جشنواره فجر برای یک رویداد خاص و برای یک مقطع خاص است اما این جشنواره ۸ یا ۹ زیرمجموعه مانند تعزیه، نمایش عروسکی، تألیف، پژوهش و نقالی را در بر دارد.

دبیر جشنواره‌های بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی کشور ادامه داد: تعدادی به‌اصطلاح مستشرق یعنی افرادی که درباره شرق تحقیق می‌کنند، خیلی دوست دارند فرصت پیدا کنند و دیدگاه علمی خود را راجع به ما مطرح سازند.

وی تصریح کرد: گروه‌های کمتردیده‌شده در بخش نمایش‌ها و خرده‌نمایش‌ها و تعداد قابل‌توجهی هنرمند، مانند هنرمندان نمایش نقالی داریم که بهترین نمونه آن‌ها در اصفهان است که خودش مجموعه عتیقه و زیرخاکی و در نوع خود در این زمینه‌ها کم‌نظیر است.

جولایی خاطرنشان کرد: این جشنواره همیشه در تهران برگزار شده است اما اگر یک گام بزرگ‌تر برداریم و از دوره بیست‌ویکم کمی غیرمتمرکز کارکنیم، اصفهان محل خوبی می‌تواند برای جشنواره باشد.

وی گفت: این یک گام بین‌المللی است و اساتید بزرگ و شناخته‌شده ۵۳ پایگاه علمی دانشگاهی از این کار حمایت می‌کنند.

«خندستان» از برند شدن در عرصه بین‌الملل تا پرکردن جای خالی ژانر کمدی در کشور

جشنواره خندستان جای خود را در بین شهروندان پیداکرده است

علی عطریان، دبیر اجرایی جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان اظهار کرد: از هر گوشه کشور که صدای تئاتر کمدی بلند شود، باعث شعف خواهد بود. تفاوتی میان اصفهان و سایر نقاط کشور نیست زیرا همه هدف واحدی دارند اما بعضی از جشنواره‌ها رنگ و بوی دیگری را به خود می‌گیرند که در جشنواره خندستان همت تمام اعضای تیم برگزارکننده به‌سمت برگزارکردن جشنواره‌ای در سطح ملی برای ایجاد پایگاه تئاتر کمدی در شهر اصفهان است.

وی افزود: جشنواره‌های بزرگی طی سال‌های گذشته در حوزه طنز برگزار شده است؛ این جشنواره تجارب چهار دوره خود را پشت سر دارد و توانسته جایگاه خوبی را بین مردم و در ذهن هنرمندان هنر تئاتر به‌ویژه کمدین‌ها ایجاد کند.

عطریان ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی جشنواره خندستان این است که یک موضوعِ درست در یک مکان و شهر درست قرار گرفته است. تئاتر کمدی را به شهادت بسیاری از بزرگان حوزه تئاتر، باید از آنِ اصفهان بدانیم، بنابراین رنگ و بوی اصفهان حاکم بر جریان تئاتر کمدی ایران بوده و جشنواره خندستان در حال ادامه دادن این مسیر است.

نظر شما