شناسهٔ خبر: 58710691 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

آموزش شیرینی‌پزی/ راز خوشمزه شدن و ترفندهای لازم برای پودینگ ها

پودینگ یک دسر محبوب، ساده و خوشمزه است که معمولا در مهمانی ها و دورهمی ها سرو می شود. تهیه پودینگ نکاتی دارد که رعایت آنها به خوشمزه تر شدن آن کمک خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دسرها همیشه یکی از پرطرفدارترین‌ها هستند. پودینگ یکی از انواع دسرهای بین المللی است که در سرتاسر دنیا محبوب و پرطرفدار می باشد. این دسر علاوه بر اینکه طرز تهیه بسیار آسانی دارد بسیار هم خوشمزه است و پای ثابت مهمانی ها و دورهمی هاست. برای تهیه یک پودینگ خوشمزه و مجلسی نکات این بخش از آموزش آشپزی رعایت کنید.

طرز تهیه پودینگ زعفرانی

انواع مختلف پودینگ را تهیه کنید

پودینگ دسری جذاب است که می توان آن را در طعم های مختلف درست کرد. پودینگ شکلاتی، پودینگ وانیلی، پودینگ زعفرانی،پودینگ میوه های خشک، پودینگ بیسکوییت و … از انواع پودینگ هستند. پودینگ ها را می توان با میوه تازه و میوه خشک نیز تهیه کرد.

به دستور تهیه توجه کنید

برای تهیه انواع پودینگ شما باید به دستور تهیه آن توجه نمایید و نکاتی را که در دستور تهیه ذکر شده به طور کامل انجام دهید.

به مقدار مواد لازم تهیه پودینگ دقت کنید

همانطور که گفتیم پودینگ ها انواع مختلفی دارند و مقدار مواد اولیه شان با یکدیگر متفاوت است، کم و زیاد کردن مواد لازم تهیه پودینگ سبب خراب شدن آن می شود.

از نشاسته ذرت اینگونه استفاده کنید

اگر دستور تهیه پودینگ شما آرد برنج و نشاسته ذرت دارد، برای جلوگیری از گلوله شدن، آنها را با 1 پیمانه آب داخل یک ظرف ریخته و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و گوله های آرد باز شود و سپس از صافی رد کنید تا گوله ای داخلش نماند.

شیر پرچرب استفاده کنید

در تهیه پودینگ بهتر است از شیر پرچرب استفاده نمایید زیرا در این صورت پودینگ خوشمزه تر خواهد شد.به میزان شیر نیز توجه کرده و آن را کمتر از مقدار نوشته شده در رسپی استفاده نکنید.

شکر در پودینگ اختیاری است

شکر در پودینگ کاملا اختیاری است و در پودینگ سبزیجات شکر وجود ندارد. اگر مایلید از شکر استفاده نمایید، شکر دانه درشت یا شکر قهوه ای، طعم پودینگ را لذیذ تر می کند.

از نشاسته گندم استفاده نکنید

نشاسته گندم برای درست کردن پودینگ مناسب نیست پس برای تهیه پودینگ از نشاسته ذرت استفاده کنید.

تخم مرغ، پودینگ را غلیظ می کند

پودینگ ها به دو صورت با تخم مرغ و بدون تخم مرغ تهیه می شوند، زرده تخم مرغ ماده غلیظ کننده پودینگ شما می باشد اگر در دستور تهیه پودینگ تخم مرغ وجود دارد، هرگز آن را حذف نکنید،اگر علاقه ای به تخم مرغ ندارید، می توانید پودینگی تهیه نمایید که تخم مرغ نداشته باشد.

برای رنگ دهی بهتر زعفران این نکته را رعایت کنید

هنگام تهیه پودینگ زعفرانی، برای رنگ دهی بهتر دسر، زعفران را از قبل دم کنید تا هم زمان کمتری در تهیه دسر صرف کنید و هم عطر و طعم دسر شما بهتر خواهد بود.می توانید به جای زعفران در تهیه این دسر به دلخواه از مواد دیگری مانند نسکافه، کاکائو و… استفاده کنید و طعم پودینگ خود را تغییر دهید.

برای تهیه پودینگ قالبی ژلاتین مناسب است

اگر می خواهید پودینگ را در قالب درست کنید حتما از ژلاتین استفاده کنید، اما اگر می خواهید پودینگ لیوانی و تک نفره درست کنید و با همان ظرف سرو کنید، نیازی به ژلاتین نیست.

ژلاتین را بن ماری کنید

روش بن ماری یا روش ذوب کردن با حرارت غیر مستقیم روشی است که در تهیه انواع دسرها، ژله ها، کرم ها و حتی در پخت کیک ها کاربرد دارد. برای بن ماری کردن ژلاتین، آن را با نصف پیمانه آب سرد مخلوط کرده و روی بخار کتری قرار دهید تا ژلاتین کاملا صاف و یکدست شود.

برای تهیه پودینگ حرارت را زیاد نکنید

برای تهیه پودینگ حتما باید حرارت ملایم باشد تا بوی خامی نشاسته از بین برود، اگر حرارت زیاد باشد زود مواد بسته می شود و بوی خامی آن باقی می ماند.

پودینگ بیسکویتی را اینگونه تهیه کنید

برای تهیه پودینگ بیسکویتی می توان ازهرنوع بیسکوییتی مانند پتی بور،ساقه طلایی و یا کیک پودر شده استفاده کرد، بیسکوییت هارو پودر کرده و داخل ظرف کمی بیسکوییت وکمی پودینگ به صورت لایه لایه ریخته و با مواد دیگر تزئین می کنیم.

پودینگ را به صورت سرد سرو کنید

پودینگ را به دو صورت گرم و سرد می توان تهیه نمود اما بهتر است به صورت سرد سرو شود، پودینگ را داخل ظرف مورد نظر ریخته و با بیسکوئیت، خامه و یا میوه های برش خرده تزئین و نوش جان کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما