شناسهٔ خبر: 58655098 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر ارتباطات:

دسترسی به سایت‌های تحریمی ممکن شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد سرویسی خبر داد که امکان دسترسی به تمام سایت‌هایی را که کاربران ایرانی را تحریم کرده اند، با حداکثر سرعت فراهم می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما‏، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: پیشتر وعده‌‍ داده بودیم که مشکل برنامه‌نویسان و کسانی که در دسترسی به سایت‌هایی که ما را تحریم کرده‌اند، رفع خواهیم کرد.
 
وزیر ارتباطات  در ادامه گفت: تعداد زیادی از سایت‌ها یعنی حدود چند ده هزار سایت و خدمت، مردم ما را تحریم و در واقع ما را فیلتر کرده‌اند.
 
زارع‌پور اضافه کرد: بسیاری از این ابزار‌ها و سرویس‌ها مورد نیاز برنامه‌نویسان، محققان و دانش‌پژوهان است و کاربران در شرایط فعلی برای دسترسی به آن‌ها و به دلیل اینکه برای سرویس‌دهنده‌ها آی‌پی ایران مشخص نباشد که مورد تحریم واقع شوند، از ابزار‌های فیلترشکن استفاده می‌کنند که هم امنیت سامانه‌هایشان را به خطر می‌اندازد و هم سرعت دسترسی آن‌ها را کُند می‌کند.
 
وزیر ارتباطات اعلام کرد: از امروز با کمک بخش خصوصی و نخبگان، سرویسی راه‌اندازی شده که امکان دسترسی به تمام این سایت‌های تحریمی را برای اقشاری که از آن‌ها استفاده می‌کنند با حداکثر سرعت فراهم کرده است.
 
زارع پور گفت: این امکانات در سایتی به آدرس ۴۰۳ نقطه آنلاین (۴۰۳.online) در دسترس قرار دارد.
 
وی افزود: هم‌اکنون امکان دسترسی ۲۰۰ سرویس پرکاربرد را فراهم کرده‌ایم و هر سرویس دیگری که تحریمی باشد و کاربران و مردم عزیزمان به آن احتیاج داشته باشند کافی است که در این سرویس ثبت کنند، در خواست آنان به سرعت بررسی و به لیست اضافه می‌شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با این کار، ما نیاز به فیلترشکن را که باعث کُندی سرعت می‌شود، برای قشر زیادی از برنامه‌نویسان و کاربران حرفه‌ای اینترنت برطرف کرده‌ایم و روز به روز بر کیفیت این خدمت و سرویس جدید اضافه خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/

نظر شما