شناسهٔ خبر: 58653935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳۵ میلیاردریال پروژه در بخش ریگ گناوه بهره‌برداری و اجرایی شد

گناوه - ایرنا - در هشتمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر، چهار پروژه عمرانی، بهداشتی و ورزشی در شهر بندرریگ و ۲ روستای بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه با ۱۳۵ میلیاردریال بهره‌برداری یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، افتتاح پیاده روسازی معابر و آغاز عملیات اجرایی بهسازی بلوار غدیر از پروژه‌های عمران شهری بندرریگ در این روز بود.

شهردار بندرریگ گناوه در این آیین گفت: پیاده روسازی معابر شهر بندر ریگ با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال به مساحت چهار هزار متر مربع در دهه فجر با حضور مسئولان انجام می‌شود.

محمد حجی افزود: این پروژه شامل زیرسازی، نصب مبلمان پارکی، آلاچیق، جدول و لوله گذاری آب و برق و اجرای سنگ فرش بتنی است.

وی گفت: مصالح استفاده شده در اجرای این پروژه از قبیل سنگ فرش، سنگ جدول و غیره همه از تولیدات کارگاه تولیدی شهرداری بندر ریگ است و تلاش می‌شود با توجه به شرایط اقتصادی بهترین خدمات با کمترین هزینه تکمیل شود.

شهردار بندر ریگ بیان کرد: بهسازی و اصلاح خط پروژه بلوار خروجی این شهر شامل انحراف مسیر، نصب جداکننده، علائم و تجهیزات ایمنی، تخریب آسفالت، زیرسازی با استفاده از مخلوط رودخانه‌ای، جدول گذاری، پریمکت و آسفالت به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی دیگر در این شهر است که عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پایان این پروژه اسفند ماه سال جاری تعیین شده است.

چمن مصنوعی ورزشی روستای گاوسفید با ۱۵ میلیارد ریال و خانه بهداشت روستای مال محمود با ۱۵ میلیاردریال اعتبار از طرح‌های افتتاحی دهه مبارک فجر در بخش ریگ است.

فرماندار گناوه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دستاوردها و برکات زیادی برای ملت از جمله در دولت سیزدهم به همراه داشته است که با افتخار و صدای رسا باید برای عموم جامعه بازگو و تبیین شود.

۱۳۵ میلیاردریال پروژه در بخش ریگ گناوه بهره‌برداری و اجرایی شد

محمدتقی صفری افزود: مردم شهرستان گناوه سزاوار بهترین و شایسته‌ترین خدمات هستند و باید با خدمت رسانی بی منت، شیرینی خدمت صادقانه را به آنها بچشانیم.

فرماندار گناوه بیان کرد: باتوجه به اینکه بسیاری از پروژه‌های این دهه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دعوت از این بخش انجام می‌گیرد، از آنها دعوت می‌شود که در ایجاد اشتغال و تولید با دولت همکاری کنند.

وی ادامه داد: در بخش ریگ پروژه‌های بسیار بزرگی از جمله کارخانه فولاد، اجرای طرح‌های آبزی پروری و کارخانه تولید خوراک طیور و برنامه‌های دیگر اجرایی شده است که با تکمیل آنها، رونق و توسعه این منطقه شتاب مضاعفی خواهد گرفت.

صفری گفت: دشمنان توطئه‌ها و دسیسه‌های بسیاری علیه نظام مقدس اسلامی طراحی و اجرا کرده‌اند اما همه این توطئه‌ها با شجاعت و ایستادگی و بصیرت مردم و رهنودهای امام (ره) و رهبری خنثی شده است و دشمنان هیچ گاه نمی‌توانند نورخدا را خاموش کنند.

بخشدار بندرریگ گفت: در دهه مبارک فجر امسال ۱۱ پروژه با اعتبار ۱۸۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در این بخش افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

ضرغام محمدی افزود: بخشی از این پروژه‌ها در روزهای گذشته با حضور مدیران بخش ریگ افتتاح یا اجرا شده است و تعدادی نیز امروز انجام و بخشی نیز در سفر استاندار بوشهر به شهرستان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه با حمایت‌های فرماندار شهرستان، خدمات دولت تا دورترین نقاط بخش ریگ گسترش یافته است گفت: ۲ روستای "سمندکی" و "عرش" بخش ریگ شهرستان گناوه تاکنون فاقد راه دسترسی مناسب بودند، که امسال میسر شد.

بخشدار ریگ ادامه داد: در اجرای پروژه مسکن مددجویان ،۲۱ واحد مسکونی در بخش ریگ با پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصد در دست ساخت است.

وی گفت: طرح‌های متعددی در حوزه ورزشی بخش ریگ شهرستان در دست اجرا است که پیشرفت‌های فیزیکی تا ۹۰ درصد دارند ولی به دلیل حجم بالای کارهای دهه مبارک فجر همه این پروژه‌ها برای افتتاح به دهه فجر امسال نرسید اما تا یک ماه آینده این پروژه‌ها به چرخه خدمت گزاری به مردم وارد خواهند شد.

محمدی افزود: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در ایجاد محیطی بانشاط در روستاها، طرح ایجاد مجموعه‌های ورزشی در روستاها در دستور کار قرار داده‌ایم که افتتاح زمین چمن مصنوعی روستای گاوسفید نمونه‌ای از این اقدامات است.

بخشدار ریگ گفت: در مدارس بندر ریگ شاید تنها شهری در کشور بود که زمین مصنوعی وجود نداشت اما با حمایت‌های فرماندار و همت مسئولان در قالب طرح شهید سلیمانی، دو چمن مصنوعی در مدارس شهر ریگ در دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

نظر شما