شناسهٔ خبر: 58648377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با بهره برداری از ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی؛

زمینه اشتغال یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در استان اردبیل فراهم شد

اردبیل - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با بهره برداری از ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی در نقاط مختلف استان اردبیل زمینه اشتغال یک هزار و ۲۰۰ نفر در این استان فراهم شد.

صاحب‌خبر -

رامین صادقی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: برای راه اندازی و بهره برداری از این واحدهای تولیدی و صنعتی که در دهه مبارک فجر با حضور مسئولان کشوری و استانی به طور رسمی افتتاح می شوند، ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه این واحدها اغلب واحدهای بزرگ تولیدی هستند و در هر کدام از آنها بیش از ۵۰ نفر مشغول کار خواهند شد، اظهار کرد: واحدهای تولید شیرآلات بهداشتی، پودرلباسشویی، آب معدنی، قطعات کامپیوتر و تولید کامپیوترهای نسل جدید و لوله پلی اتیلن از جمله واحدهای تولیدی آماده افتتاح در دهه مبارک فجر هستند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: افتتاح و بهره برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان اردبیل مختص هفته دولت و دهه مبارک فجر نیست و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال در مجموع ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و تا پایان سال هر هفته چهار واحد تولیدی و صنعتی در نقاط مختلف استان اردبیل افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

صادقی اضافه کرد: آنچه برای وزارت صمت و مسئولان مهم است، استفاده از تمام ظرفیت های تولیدی و صنعتی استان است.

۳۲ واحد تولیدی راکد احیا شد

وی با اشاره به واحدهای تولیدی راکد، ادامه داد: در ۲ سال گذشته بیش از ۱۰۰ واحد راکد احیا شد و در حال حاضر نیز ۸۲ واحد قابل احیا در استان اردبیل داریم که احیای ۷۰ واحد بر مبنای اولویت (واحدهای دارای توانمندی بالا از نظر تولید و اشتغال) برای سال‌جاری هدف‌گذاری شده است.

صادقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از ۷۰ واحد راکد قابل احیا در استان اردبیل ۳۲ واحد فعال شده و بیش از هزار و ۵۰۰ نفر هم در این واحدهای تولیدی احیا شده مشغول کار شده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۹۲ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل فعال است، افزود: فعال کردن واحدهای راکد و نهایت استفاده از ظرفیت تولید واحدهای تولیدی و صنعتی از مهمترین اولویت های سازمان صمت است و بر همین اساس پارسال ۵۰ واحد تولیدی در استان بین ۲۰ تا ۶۰ درصد و امسال نیز ۵۰ واحد تولیدی دیگر ۳۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت تولید خود را افزایش دادند.

پارسال ۵۰ واحد تولیدی در استان اردبیل بین ۲۰ تا ۶۰ درصد و امسال نیز ۵۰ واحد تولیدی دیگر ۳۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت تولید خود را افزایش دادند

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل تکمیل زنجیره تولید را از دیگر اولویت‌های مسئولان در استان اردبیل بر شمرد و بیان کرد: تکمیل زنجیره تولید در استان کمک به کاهش خام‌فروشی و افزایش ارزش افزوده محصولات است.

برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره تولیدی در ۶ حوزه مهم تولیدی و صنعتی

صادقی با بیان اینکه تکمیل زنجیره تولید در حوزه صنعت باعث افزایش اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی منطقه می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره تولید ۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان از جمله در حوزه نساجی، مصنوعات چوبی مانند ام دی اف و پارکت، محصولات فلزی و کامیون سازی، اتوبوس و مینی بوس سازی انجام شده و تلاش می‌شود در آینده نزدیک تکمیل زنجیره تولید آنها به پایان برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: احداث و راه اندازی واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی یکی دیگر از اولویت‌های سازمان صمت است و بر همین اساس تا سه سال آینده ۱۵ واحد بزرگ تولیدی و صنعتی که در هر کدام از این واحدها بیش از یکهزار نفر مشغول کار شوند، در نقاط مختلف استان اردبیل احداث می‌شود.

صادقی ادامه داد: امیدواریم با احداث و بهره برداری از این واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ، اردبیل نیز در آینده نه چندان دور وارد جرگه استان‌های صنعتی شود.

سهم بخش صنعت در اشتغال اردبیل به بیش از ۳۰ درصد می‌رسد

وی گفت: هم اکنون سهم بخش صنعت در حوزه اشتغال استان با اقدامات صورت گرفته و تسهیل امور واحدهای تولیدی در سال های اخیر، به ۲۸.۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌شود، تا سهم بخش صنعت در حوزه اشتغال استان اردبیل حدود چهار تا پنج درصد ارتقا یابد و به متوسط کشوری که در حال حاضر ۳۲.۵ درصد است، برسد.

نظر شما