شناسهٔ خبر: 58648266 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

دبیر دومین جشنواره پاسخ برتر بیان کرد:

شعار جشنوارۀ پاسخ برتر «هر کنشگر، یک پاسخگو»/ ارسال ۲۵۰ اثر به جشنواره

حوزه/ دبیر دومین جشنواره پاسخ برتر، گفت: تاکنون حدود ۲۵۰ اثر در قالب کتاب، مقاله، پایان‌نامه، کلیپ، شعر، داستان، داستانک، هنرهای نمایشی و... به دبیرخانۀ این جشنواره رسیده است.

صاحب‌خبر -

سید مصطفی دریاباری در گفتگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: از آنجا که حوزه‌های علمیه ظرفیت‌های خوبی در حوزه پاسخگویی و برگزاری جشنواره‌ها دارد، از سال گذشته که دور نخست جشنوارۀ پاسخ برتر پایه‌ریزی شد، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه مجوز ملی شدن آن را داد و امسال نیز میزبان برگزاری دومین دورۀ این جشنواره در قم با هدف محوری شناسایی و تقدیر از افراد، مراکز و گروه های فعال در عرصه پاسخ‌گویی خواهیم بود.

وی ادامه داد: قالب‌ها و محورهای جشنوارۀ پاسخ برتر، شامل ۶ بخش علمی، ادبی، چندرسانه‌ای، تجسمی و بین‌الملل بود اما با توجه به اهمیت ذاتی مسائل نوجوانان و جوانان و توجه به رفع دغدغه و چالش‌های فکری آن، شورای سیاست‌گذاری در شهریورماه سال جاری تصمیم گرفت که پاسخگویی «نسل نو» را نیز در بخش ویژۀ به فراخوان جشنواره بیفزاید.

حجت‌الاسلام دریاباری خاطرنشان کرد: فرصت شرکت در این دوره از جشنواره تا پانزدهم اسفندماه سال جاری است و استقبال خوبی را شاهد بودیم به‌طوری‌که حدود ۲۵۰ اثر به دبیرخانۀ این جشنواره رسید و این البته در راستای ارتباط با از بیش از ۱۱۵ مرکز و نهاد علمی و پژوهشی بود و تا اختتامیه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هم‌اندیشی با دبیران کمیته‌ها، به معرفی کمیته‌های شش‌گانه بخش‌های مختلف این جشنواره پرداخت: کمیته‌های علمی، ادبی، چندرسانه‌ای، تجسمی، بین‌الملل و بخش ویژه شش کمیته از دومین جشنواره پاسخ برتر هستند.

حجت‌الاسلام دریاباری افزود: آثار رسیده به بخش ویژه نسل نو به‌صورت ویژه داوری می‌شود؛ اما پیش از آن تفکیک‌شده و بر اساس قالب مکتوبات، داستانی، بین‌المللی، شعر، چندرسانه‌ای در اختیار هیئت داوران هر بخش قرار می‌گیرد.

دبیر دومین جشنواره پاسخ برتر یادآور شد: با توجه به اینکه متولی این جشنواره مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات هست، پیشنهاد شورای سیاست‌گذاری این بود که آمادگی برگزاری مجازی را با استفاده از امکانات موجود و همچنین برپایی به شیوه حضوری داشته باشیم و در نهایت تیرماه که موعد برگزاری اختتامیه است، به هر تصمیمی که مدیریت اجرایی جشنواره رسیدند، جامه عمل بپوشانیم.

وی، با اشاره به شعار جشنوارۀ پاسخ برتر که «هر کنشگر، یک پاسخگو» است، توضیح داد: برای پاسخگو بودن، کافی است که هر یک از کنشگران عرصه دینی ما به توصیه رهبری فرزانه انقلاب اسلامی برای جهاد تبیین توجه کنند تا از این پیچ تاریخی به بهترین شکل عبور کنیم.

نظر شما