شناسهٔ خبر: 58648201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان:

پیشگیری از وقوع جرائم نو پدید فضای مجازی ادامه دارد

گرگان- رئیس سازمان قضایی گلستان گفت: هم افزایی مطلوبی در پیشگیری از جرائم نو پدید فضای مجازی در بخش کارکنان وظیفه و کادر نیروهای مسلح در گلستان ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلام الواری شامگاه چهارشنبه در شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح گلستان اظهار کرد: جلسات بسیار خوبی با حضور نیروهای مسلح و همکاران قضائی به صورت تخصصی در حوزه پیشگیری از جرایم نو پدید فضای مجازی تشکیل شده است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گلستان افزود: در کمیسیون پیشگیری قضائی و حقوقی مباحثی مانند عضویت در گروه‌ها و سرویس‌های مخالف نظام، فعالیت تبلیغی علیه نظام و افشاء اسناد سری و دولتی مطرح شده است.

وی ادامه داد: جرایم مرتبط با فناوری‌های جدید از طریق فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و سامانه‌های مخابراتی اتفاق می‌افتد که به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر بسترهای پیشگیری از وقوع جرم بدرستی و علمی شناخته شود، به کاهش هزینه‌های مقابله با جرایم خواهد انجامید.

الواری گفت: مبنای پیشگیری از وقوع جرایم تلاش برای درگیر ساختن فعالانه بخش‌های مختلف نیروهای مسلح به منظور کاهش جرایم نظامی است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گلستان اظهار کرد: از منظر علل و عوامل وقوع جرم تدابیر و اقدامات برجسته، نقاط ضعف و موانع احتمالی، راهکارهای قابل اجرا و عدم موفقیت در اجرای برخی از راهکارها بررسی شده است‌.

وی ادامه داد: ارتکاب هر جرم آثار و لطمات زیانباری را برای مجرم و جامعه در پی خواهد داشت، که با مجازات نمی‌توان فرصت‌ها و حرمت‌های از دست رفته را جبران کرد.

الواری گفت: بخش مهمی از بدنه نیروهای مسلح را سربازان تشکیل داده و کاهش آسیب‌های خدمتی با گسترش معنویات، تقویت روحیه نشاط و شادابی و تقویت کلاس‌های آگاهسازی حقوقی امکانپذیر است.

نظر شما