شناسهٔ خبر: 58648156 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

مرکز ساخت پهپاد آمریکا در آتش سوخت

منابع خبری از آتش سوزی در مرکز ساخت پهپاد آمریکا در لتونی که برای اوکراین پهپاد ارسال می‌کرد، خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، منابع خبری سه شنبه شب به وقت تهران از آتش سوزی در مرکز ساخت پهپاد آمریکا در لتونی خبر دادند.

 

«خبرگزاری فرانسه» گزارش کرد یک مرکز تولید پهپاد آمریکا در لتونی که پهپادهایی برای ارتش اوکراین و شرکای ناتو ساخته است، آتش گرفت. به دنبال این آتش سوزی، دستکم ۱۲ خودروی پلیس، ۹ خودروی آتش نشانی و پنج خودروی امدادی در محل حادثه حاضر شدند. این کارخانه توسط شرکت آمریکایی «ادج اتونومی» در خارج از پایتخت لتونی اداره می‌شود.

 

سرویس آتش نشانی منطقه در توییتی نوشت: «آتش سوزی خطرناک در ساختمان تولید پهپاد رخ داده و دود زیادی ایجاد کرده است.»

 

این شرکت که دفتر مرکزی آن در ایالت «کالیفرنیا» در آمریکاست، پهپادهایی را برای ماموریت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی تولید می‌کند. علت این آتش سوزی مشخص نیست و میزان تلفات آن گزارش نشده است.

 

همزمان با حملات پهپادی ارتش روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدان این کشور در پی حمایت هرچه بیشتر نظامی از کی‌یف هستند به طوریکه منابع رسانه‌ای اخیرا گزارش دادند که وزارت دفاع اوکراین در بحبوحه نبرد با روسیه، ۱۰۵ فروند پهپاد تجسسی را به شرکت آلمانی «کوانتوم سیستمز» سفارش داده است.

 

به گزارش منابع خبری، دولت آلمان قصد دارد دراین سفارش اوکراین را تامین مالی کند. این دومین سفارش برای پهپادهای «وکتور» از سوی اوکراین است. اولین سفارش در اوت ۲۰۲۲ انجام شد.

 

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین نیز به تازگی اظهار داشته که اتحادیه اروپا و ناتو ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند. وی گفت: «می‌دانیم که اروپا، ناتو و آمریکا ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین داده‌اند، اما ارسال تسلیحات به اوکراین نمی‌تواند اساسا چیزی را تغییر دهد.»

 

رئیس جمهور روسیه نیز اخیرا در دیدار با «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار «بلگورود» وضعیت یگان‌های دفاع هوایی روسیه را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این دیدار به تولید انبوه موشک برای پدافند هوایی این کشور اشاره کرد. پوتین اظهار داشت: «آمریکا موشک‌های "پاتریوت" تولید می‌کند، اما در کشور ما شبیه این موشک‌ها سه برابر بیشتر تولید می‌شود. در مورد موشک‌های دفاع هوایی، تولید روسیه با تمام تولیدات جهانی قابل مقایسه است. همچنین اینکه سامانه‌های دفاع موشکی ما پیشرفته و قابل اعتماد هستند»/ فارس

نظر شما