شناسهٔ خبر: 58648072 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

۶ ماده غذایی که به هیچ وجه نباید با شیر مخلوط شود

ترکیب شیر و موز برای معده سنگین است و زمان زیادی طول می‌کشد تا هضم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسکانیوز، آیا می‌دانستید که شیر خود به تنهایی یک وعده غذایی کامل است و نباید با برخی از خوراکی‌های خاص ترکیب شود؟ ما اغلب دو یا چند ماده غذایی را با هم ترکیب می‌کنیم تا از طعم غذا لذت بیشتری ببریم اما آیا می‌دانستید که خوردن برخی از مواد غذایی با هم می‌تواند سلامت شما را تهدید کند؟

این ترکیبات ناسازگار می‌توانند منجر به معده درد، نفخ، خستگی و ناراحتی شما شوند. اگر در طولانی مدت مواد غذایی نامناسبی را مصرف کنید؛ منجر به جوش، مشکلات هاضمه مزمن، و تنگی نفس نیز خواهند شد.

شیر یکی از اصلی ترین و رایج ترین آیتم‌های غذایی روزانه است اما یک پروتئین حیوانی است و نباید با دیگر مواد غذایی پروتئینی ترکیب شود. لیست ارائه شده در این بخش شامل مواد غذایی است که نباید با شیر ترکیب بشوند.

تخم مرغ، گوشت، و ماهی

از خوردن ماهی و هر نوع گوشت دیگری با شیر پرهیز کنید زیرا ترکیب آن ها با هم باعث سنگینی و مشکلات هاضمه می‌شود.

مواد غذایی ترش مزه

شما نباید مواد غذایی ترش مزه یا اسیدی را با شیر ترکیب کنید و همچنین میوه‌های غنی از ویتامین C نباید با شیر ترکیب شوند. شیر به مدت زمان بیشتری برای هضم شدن نیاز دارد و زمانی که در معده با میوه‌های اسیدی مانند لیمو ترکیب شود، فاسد شده و این مسئله منجر به سوزش معده و نفخ می‌شود. همچنین برخی از افراد به قند لاکتوز موجود در شیر حساس هستند و به همین دلیل نمی توانند شیر بخورند و آن را هضم کنند.

موز

ترکیب شیر و موز برای معده سنگین است و زمان زیادی طول می‌کشد تا هضم شود. همزمان با هضم این وعده شما احساس خستگی خواهید کرد. بهتر است که موز را با کمی دارچین یا پودر جوز هندی مصرف کنید تا هضم آن آسان‌تر شود.

خربزه

شیر و خربزه هر دو مسهل هستند و در نتیجه اگر آنها را با هم مصرف کنید، در عملکرد معده اختلال ایجاد می‌کنند. بر اساس تحقیقات پیش رو، اسید هایی که برای هضم خربزه ترشح می‌شوند؛ عملکرد هضم شیر را مختل می‌کنند و در نتیجه این اتفاق، مشکلات گوارشی به وجود می‌آید.

ماست

ترکیب شیر با ماست، یا ترکیب کردن شیر با هر ماده تخمیری دیگری ممنوع است. زیرا می‌تواند باعث شود رگ‌ها یا دیگر قسمت‌های بدن دچار گرفتگی شوند و حتی مشکلاتی مانند عفونت و دردهای شکمی به وجود می‌آورد.

تربچه

خوردن شیر همراه با تربچه دمای بدن را بالا می‌برد و فرایند هضم را به تاخیر می‌اندازد. بنابراین از این پس از ترکیب این مواد باهم خودداری کنید.

نظر شما