شناسهٔ خبر: 58648047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح صندوق تامین خسارت‌های بدنی در مراکز استان‌ها تا پایان سال

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور گفت: تا پایان سال در دو شهر شهرکرد و یاسوج برنامه افتتاح شعبات دیگر این صندوق وجود دارد که با افتتاح این دو شعبه خدمات صندوق در مراکز استان‌ها سراسری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی قمصریان، مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه تا امروز ۲۸ شعبه در مراکز استان ها داشتیم که با افتتاح شعبه بیرجند به ۲۹ مورد رسید، اظهارداشت: تا پایان سال در دو شهر شهرکرد و یاسوج برنامه افتتاح شعبات دیگر این صندوق وجود دارد که با افتتاح این دو شعبه خدمات صندوق در مراکز استان‌ها سراسری خواهد شد.  

وی ادامه داد: صندوق تامین خسارت‌های بدنی یکی از سازوکارهای خدمت به مردم ایران است.

عمده ماموریت های صندوق
وی با اشاره به اینکه عمده ماموریت‌های صندوق شامل موضوع حوادث رانندگی بوده که مقصران این حوادث بدون بیمه‌نامه شخص ثالث هستند، تصریح کرد: اینجا صندوق تامین ماموریت دارد از زیان دیدگان حمایت و خسارت های آنها را پرداخت کند البته این تامین خسارت با دو هدف انجام می‌گیرد.
که شامل حمایت از زیان دیدگان، که دچار مشکل نشوند و دوم حمایت از مقصران  بدون بیمه‌نامه که معرفی به مراجع قضایی و متحمل زندان نشوند، است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور گفت: اما مسئله جدی این بوده که صندوق تامین مکلف بوده طبق قانون خسارت‌هایی را به زیان‌دیدگان پرداخت می‌ کند از مقصران این حوادث بدون با شرایطی که قانون تدوین کرده بازیافت و دریافت کند.
قمصریان ادامه داد: توصیه اولیه ما به مردم این بوده که از بیمه‌نامه شخص ثالث بهره‌مند شوند تا در هنگام بروز حادثه این شرکت‌ها خسارت‌ها را پرداخت کنند.

وی با بیان این که خراسان‌جنوبی با مردم نجیب خود یکی از قانون‌مدارترین استان‌های کشور بوده و میزان حوادث، تصادفات و خسارت‌های رانندگی و عدول از قوانین در این استان آمار بالایی ندارد، افزود: اما با این وجود به دلیل ماموریتی که سازمان برای این صندوق تعیین کرده در مراکز استان‌ها باید شعبه داشته باشیم و از فرصت دهه فجر استفاده کرده و شعبه خراسان‌جنوبی را در بیرجند افتتاح کردیم که امیداست منشا تسهیل خدمات به مردم باشد.

خدمات نو و ظرفیت های نو صندوق
وی یادآور شد: از امروز این صندوق خدمت خود  را به طور جدیدتر و با ظرفیت‌های نو ارائه می‌دهد که  قبل از این مردم استان اگر مواردی داشته باشند مجبور به عزیمت به مشهد بودند که یکی از اهداف این صندوق کاهش ترددهای غیرضرور بوده است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور ادامه داد: زمان رسیدگی به پرونده ها را در جهت رضایت‌مندی مردم استان کاهش خواهیم داد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

نظر شما