شناسهٔ خبر: 58648046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تحقق 100 درصدی تعهدات اشتغال استان قزوین

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه استان قزوین از تحقق 100 درصدی تعهدات اشتغال قزوین ذیل زیست بوم ملی اشتغال کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی رحیمی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، زیست بوم ملی اشتغال کشور را یک الگوی اشتغالزایی و مبتنی بر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: زیست بوم ملی اشتغال به هماهنگی و همسویی دستگاه‌های اشتغالزا و سطوح مختلف مدیریتی پرداخته و در مقوله اشتغالزایی همه مسئولین و افراد را متناسب با جایگاه خود مسئول می‌داند.

وی افزود: این زیست بوم بر تولید تمرکز داشته و صرف پرداخت تسهیلات درحوزه تولید را مدنظر قرار نمی دهد و فعالیت توامان ۵ متغیر سرمایه، بازار، فناوری، حقوقی و زیرساخت را باعث رونق و جهش تولید می داند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه استان قزوین روی دوم سکه تولید را اشتغال ذکر و خاطرنشان کرد: بهره‌‍ وری تولید با تقویت ۵ فاکتور شناسایی، مشاوره، آموزش، ترویج و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی محقق می شود.

رحیمی نیارکی اضافه کرد: در این اکوسیستم مبنای برنامه‌ریزی از سطح محلی تا ملی است و برای ایجاد شغل باید تمام ابعاد مذکور زیست‌بوم مبتنی بر ظرفیت‌ها و خِلاء های موجود در مناطق مختلف در کنار هم هماهنگ شوند تا اشتغال پایدار و انبوه و بهره وری تولید ایجاد شود؛ مخاطب ما در زیست بوم ملی اشتغال دو گروه جامعه بیکار و گروه کسانی هستند که شغل شایسته، پایدار و یا رسمی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بر مبنای مدل زیست بوم ملی اشتغال و ایجاد یک میلیون شغل در کشور در سال ۱۴۰۱، تعهدات اشتغال استان قزوین تا به امروز و در ایام دهه فجر بالغ بر ۲۶ هزار نفر است که به طور 100 درصد محقق شده و در این میان شهرستان های قزوین ۳۷.۵ درصد، البرز ۱۹ درصد، تاکستان ۱۸ درصد، بوئین زهرا ۱۲.۵ درصد، آبیک ۸ درصد و آوج ۵ درصد تعهدات را برعهده داشته و دستگاه هایی نظیر صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت و ... نیز دارای بیشترین تعهدات در استان و همچنین بهترین عملکرد را در میان دستگاه های اشتغالزای استان دارا هستند.

این مسئول، این عملکرد را حاصل زحمات تمامی مسئولین، دستگاه های دولتی و حمایتی و نهادهایی بیان کرد که ذیل زیست بوم ملی اشتغال فعالیت و نقش آفرینی کرده‌اند.

پایان پیام/

نظر شما