شناسهٔ خبر: 58648004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه همدان: پژوهش های دانشگاهی را به سمت مزارع کشاورزی ببریم

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه پژوهش‌های مراکز علمی باید در مزارع کشاورزی ظهور و بروز یابد، گفت: نقش شرکت‌های دانش بنیان امروز می تواند در پیوند بین مزرعه و دانشگاه قابل توجه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی سه شنبه شب در همایش روسای دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی کشور به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان، با اشاره به ضرورت پیوند بین مزرعه با دانشگاه اظهار داشت: امروز لازم است تا کشاورزی جایگاه و منزلت اجتماعی خود را در جامعه پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی که در صنعت با آن روبرو هستیم این است که در فضای انتزاعی به کار علمی می‌پردازیم و رویکردهای علمی و پژوهشی باید از حالت غیرکاربردی خارج شود، افزود: ظرفیت بسیار بالایی در کشاورزی وجود دارد که هنوز فعال نشده و در صورت توجه به این عرصه می‌توان مشکلات عرصه اشتغال برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، نوع سیاست گذاری نسبت به منابع طبیعی را نیازمند اصلاحات دانست و تصریح کرد: این کلام خداوند است که اگر، کسی زمینی را آباد کرد، مالک آن خواهد شد که این آیه برای آن است که انگیزه‌های آبادانی را در بین مردم و در جامعه ایجاد کند.

امام جمعه همدان: پژوهش های دانشگاهی را به سمت مزارع کشاورزی ببریم

آیت الله شعبانی موثقی افزود: در مشکل مسکن نیز با وجود این همه زمین و امکانات با مشکل سیاست گذاری‌ها روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه در بحث فرهنگ مصرف محصولات کشاورزی باید ورود جدی داشته باشد اظهار داشت: مصرف بیشتر منجر به افزایش تولید و در نتیجه استفاده از سموم بیشتر را در پی دارد و سلامت جامعه را به خطر می اندازد و بر همین اساس دانشگاه باید برای فرهنگ سازی ورود کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در طول چهل و چهار سال گذشته دستاوردهای بزرگی را در عرصه‌های مختلف کسب کردیم، ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری از ذهن خلاق اساتید و دانشجویان شاهد برطرف شدن مشکلات آب در همدان باشیم.

آیت الله شعبانی موثقی، استفاده از ظرفیت علم و دانش نخبگان کشور را در حل مشکلات جامعه راه گشا دانست و افزود: در مشکلات کم‌آبی اخیر واقعیت این بود که نوع مدیریت‌ها تاثیر بیشتری نسبت به کاهش بارندگی ها داشت.

نظر شما