شناسهٔ خبر: 58647985 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پنجاه و ششمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز

عزم خیران مدرسه ساز برای حمایت از دانش آموزان مناطق زلزله زده خوی

پنجاه وششمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با حضور رئیس جامعه خیران مدرسه ساز کشور، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و اعضای هیئت مدیره در جامعه خیرین مدرسه ساز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، پنجاه و ششمین جلسه هیئت مدیره جامعه خیران مدرسه ساز کشور، دیروز به ریاست دکتر قفلی رئیس جامعه خیران مدرسه ساز کشور و با حضور حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حاج اکبر ابراهیمی نماینده وزیر آموزش و پرورش در جامعه خیران و اعضای هیئت مدیره در جامعه خیرین مدرسه ساز با محوریت کمک به دانش آموزان مناطق آسیب دیده زلزله شهرستان خوی برگزار شد.

خان محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این جلسه گزارشی از سفر و بازدید خود از مناطق زلزله زده شهرستان خوی ارائه کرد و گفت: طی یک ماه گذشته سه مرحله زلزله در خوی اتفاق افتاد که در پی آن ۸۸ مدرسه خسارت جزئی دید و ۲۴ مدرسه مستلزم تخریب و بازسازی است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۴ کلاس درس در این مدارس وجود دارد که شش هزار و ۵۶۹ دانش آموز در آن تحصیل می‌کنند افزود: هزار و ۶۶۰ دانش آموز در این زلزله می‌بایست مورد حمایت قرار گیرند. برخی مدارس با تعدد شیفت‌ها مواجه هستند، در حال حاضر تعداد ۵۰ کانکس برای مرتفع نمودن مشکلات دانش آموزان نیاز است.

خان محمدی با قدردانی از خدمات خیران به عنوان بازوان قابل اطمینان همیشگی وزارت آموزش و پرورش گفت: خیران بلافاصله پس از زلزله با تماس‌های مکرر برای هرگونه کمکی اعلام آمادگی کردند و به میدان آمدند، به عنوان نمونه آقای ابراهیمی نماینده وزیر آموزش و پرورش در جامعه خیران کشور با طبخ و توزیع روزانه بیش از هزار وعده غذای گرم در بین زلزله زدگان و اهدای کانکس بخشی از مشکلات مردم منطقه را مرتفع نمودند.

راشکی معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور، گزارشی از فعالیت‌های سازمان نوسازی ارائه داد و افزود: میزان تعهدات خیران در جشنواره‌های اخیر افزایش چشمگیری یافته است.

وی با اشاره به اینکه استان‌های اصفهان، تهران، خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی بیشترین میزان تعهد را داشته اند، گفت: رشد تعداد و میزان تعهدخیران در استان‌های خوزستان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان و تهران چشمگیر بوده است.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: طبق آمار موجود، ۶۸ درصد خیران آقایان، ۱۶ درصد بانوان و ۱۶ درصد افراد حقوقی هستند.

 در این جلسه مقرر شد ۵۰ کانکس را جامعه خیران کشور در منطقه خوی مستقر کنند، همچنین ۱۲ مدرسه اولویت دار ۶ کلاسه را این جامعه احداث کند.

تشکیل کارگروه بحران در استان‌ها با مشارکت مجامع و ادارات کل نوسازی استان‌ها از موارد تصویب شده دیگر این جلسه بود.

نظر شما