شناسهٔ خبر: 58647945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرستان سبز، ارمغان انقلاب اسلامی برای مردم سلسله

خرم آباد - ایرنا - گسترش شبکه گاز یکی از ارکان عدالت در زیرساخت ها به شمار می‌رود که این امر در شهرستان سلسله استان لرستان به خوبی نمود یافته و تمامی شهرها و روستاهای آن به برکت انقلاب اسلامی از این خدمت بهره مند شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا گسترش شبکه گازرسانی، یکی از ارکان عدالت در خدمت‌رسانی به شمار می‌رود که این امر در توسعه مناطق محروم شهری و روستاها و همچنین کاهش دغدغه‌های روستاییان بسیار موثر است.

اقدامات انجام شده در حوزه گازرسانی شهرستان سلسله به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، بسیار چشمگیر است به گونه ای که این شهرستان سال ۱۳۸۰ جزو نخستین مناطق استان لرستان بود که عملیات گازرسانی در آن آغاز شد و با شتاب بسیار خوبی پیش رفت.

یکی از شهروندان سلسله با گریزی به سال های پیش از گازرسانی در این شهرستان می گوید: سلسله از شهرهای سردسیر لرستان محسوب می شود و در فصل زمستان تمامی مردم این شهرستان و بخصوص اهالی روستاها با چالشی سخت به نام تامین نفت سفید مواجه بودند.

رضا یوسفوند افزود: گاهی اوقات همه اعضای خانواده مجبور می شدیم ساعت ها برای خرید و تامین نفت سفید در سرمای زمستان در نوبت بمانیم.

خانم مسنی هم با ابراز رضایت از نعمت گاز به ایرنا گفت: سال ها پیش با پر کردن کپسول و پیک نیک های گازی برای پخت و پز مکافات داشتیم، هر خانه باید سه تا چهار کپسول خریداری می کرد و دائما آنها را تعویض می کردیم اما اکنون به برکت گازرسانی، هم خانه هایمان گرم است و هم دغدغه ای برای تامین کپسول نداریم.

سلسله جزو سه شهرستان سبز لرستان

مدیر شرکت گاز سلسله نیز در گفت و گو با ایرنا ضمن اشاره به نبود خدمت گازرسانی تا پیش از انقلاب اظهار داشت: عملیات گازرسانی شهرستان سلسله در سال ۸۰ آغاز شد و اکنون گازرسانی به شهر الشتر و فیروزآباد به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است.

داود بیگلری با اشاره به گازرسانی به روستاهای سلسله بیان کرد: خوشبختانه عملیات گازرسانی به تمامی ۲۶۰ روستای این شهرستان صورت پذیرفته و این شهرستان از لحاظ گازرسانی جزو سه منطقه سبز لرستان( بروجرد، رومشکان، سلسله) است.

وی با بیان اینکه اکنون از مجموع ۲۵ هزار مشترک گاز سلسله در بخش های شهری، روستایی و صنعتی ۱۰ هزار مشترک روستایی هستند ادامه داد: عملیات گازرسانی به تمام صنایع، مرغداری ها، گاوداری ها و گلخانه های شهرستان که درخواست داشته اند انجام شده است.

مدیر شرکت گاز سلسله با اشاره به راه اندازی سه ایستگاه CNG جهت تامین سوخت گازی خودروها در شهرهای الشتر و فیروزآباد تصریح کرد: گازرسانی به شهرک صنعتی الشتر (مرکز سلسله) نیز به صورت کامل انجام و ارتقای ظرفیت ایستگاه گل زرد الشتر از ۲۰ به ۵۰ هزار متر مکعب نیز در سال جاری صورت گرفت تا پایداری شبکه گاز شهرستان بیشتر شود.

نظر شما