شناسهٔ خبر: 58647906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

فرمان عفو رهبر انقلاب نقطه عطفی در رابطه مردم و حاکمیت است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، فرمان عفو عمومی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای جمعی از متهمان و محکومان را نقطه عطفی در رابطه مردم و حاکمیت دانست و گفت: این اقدام همگرایی و همدلی را به جامعه برگرداند.

صاحب‌خبر -

فداحسین مالکی درباره موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاههای عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار داشت: اقدام ایشان فوق العاده مهم، دلسوزانه و پدرانه بود و با اینکه برخی از جوانان در ماه‌های اخیر اقداماتی انجام دادند و تعرضاتی به بیت المال داشتند، رهبری با کرامت فرمان عفو عمومی را صادر کرد.

 

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه این اقدام نقطه عطفی در رابطه مردم و حاکمیت است، اظهار داشت: دشمنان ملت ایران بعد از حوادث اخیر منتظر بودند که چه اتفاقی در کشور رخ می دهد، اما موضع اخیر رهبری در عفو عمومی منجر به نا امیدی دشمنان ملت ایران از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی شد.

مالکی اظهار داشت: عفو عمومی رهبر انقلاب نقطه عطف و حرکت بزرگ تاریخی بود که از عقلانیت تشیع نشأت گرفته و نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد و نقشه دشمنان ملت ایران را برای تفرقه و ایجاد نفاق خنثی کرد.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی فرمان عفو رهبر انقلاب دعوت عمومی برای اجماع، همگرایی و همدلی در جامعه است و ارزش پیام عفو رهبری از این جهت است که نوعی آرامش و همدلی را به جامعه برمی‌گرداند.

نماینده مردم زاهدان اضافه کرد: با فرمان عفو عمومی رهبر انقلاب نسبت به محکومان حوادث اخیر، از دیگر دستگاهها هم انتظار می رود تنگ نظری را کنار بگذارند و با الگوگیری از مشی سیاسی رهبر انقلاب فصل جدیدی را در توسعه کشور با مشارکت آحاد مردم رقم بزنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: افرادی که تحت تاثیر القائات رسانه های قرار گرفتند باید هوشیار باشند و بدانند که اعتراض با چیزی که غربی ها به دنبال آن هستند متفاوت است؛ اعتراض حقی است که باید در چارچوب قانون و رعایت اصل 27 قانون اساسی بیان شود و مخل امنیت کشور نباشد.

توطئه دشمنان در دو قطبی سازی جامعه خنثی شد

سیدکاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: عفو عمومی مقام معظم رهبری  نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد و توطئه دشمنان ملت ایران برای ایجاد دوقطبی سازی را خنثی کرد.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری همیشه در مقاطع و مناسبت های مختلف این رافت اسلامی را داشته اند و این اقدام بیانگر سعه صدر ایشان است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی ملس این اقدام را برای آینده کشور راهگشا دانست و تاکید کرد: این رفتار باید الگویی برای همه مسئولان کشور باشد.

دلخوش با بیان اینکه این بخش پیام وحدت را به جامعه منتقل کرد، اظهار داشت: از این پس جوانان هم باید با هوشیاری برای توسعه و آبادانی کشور قدم بردارند و  تحت تاثیر فضای دروغین رسانه های غربی  قرار نگیرند.

  فرمان عفو رهبر انقلاب نقطه عطفی در رابطه مردم و حاکمیت است

در پی پیشنهاد رئیس قوه قضاییه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر موافقت با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاههای عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح، رهبر انقلاب اسلامی شانزدهم بهمن ماه به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد ماه مبارک رجب با این پیشنهاد موافقت کردند.

در نامه حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای به مقام معظم رهبری آمده بود که در جریان حوادث اخیر تعدادی از افراد به ویژه جوانان در اثر القائات و تبلیغات دشمن مرتکب رفتارهای نادرست و جرائمی شدند که علاوه بر گرفتاری برای خود، باعث زحمت خانواده و نزدیکان خویش گردیدند و اکنون تعداد قابل توجهی از آنان بعد از برملا شدن نقشه دشمنان خارجی و جریان‌های ضد انقلاب و ضد مردمی با اظهار پشیمانی و ندامت تقاضای بخشش دارند.

 

 

 

نظر شما