شناسهٔ خبر: 58647802 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سلیمانی تاکید کرد:

ضرورت تقویت شبکه برق در شهرستان اردل

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: تقویت شبکه برق ایستگاه‌های پمپاژ ده‌کهنه، سرچاه، سرمور، ممسنی و دوازده امام از مطالبات مردم شهرستان اردل است.

صاحب‌خبر -

سیاوش سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به‌منظور توسعه اشتغال‌زایی در شهرستان اردل باید فاز دوم طرح ۲۰۰ هکتاری دشتک که برای احداث باغ در اراضی شیب‌دار اعتبارات لازم را دریافت کرده است، سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در سیل اخیر خسارات فراوانی در بخش کشاورزی به باغات استان چهارمحال‌وبختیاری وارد شد به‌طوری که امرار معاش مردم را با مشکل مواجه کرد، لذا می‌طلبد جبران خسارت ناشی از سیل در اولویت کاری قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: صدور اسناد اراضی کشاورزی و ایجاد سامانه نوین آبیاری و انتقال آب و زراعت گیاهان کم آب‌بر و مقاوم در حوزه کشاورزی جهت افزایش کشت و زراعت در استان، ضروری است.

وی با بیان اینکه تقویت شبکه برق ایستگاه‌های پمپاژ ده‌کهنه، سرچاه، سرمور، ممسنی و دوازده امام از مطالبات مردم شهرستان اردل است، تاکید کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی با کشاورزان در زمینه الگوی زراعت متناسب با منطقه جهت ارتقای محصولات کشاورزی راهگشا است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: احداث پارکینگ برای بیمارستان‌های کاشانی و هاجر شهرکرد، راه‌اندازی بخش سی. تی. اسکن بیمارستان اردل و اجرای طرح توسعه آن باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به موضوع تقسیمات کشوری و ارتقای بعضی نقاط استان به بخش و شهرستان ضروری است، تصریح کرد: انتظار می‌رود روند کار برای بهبود وضعیت مردم در نقاطی که شرایط قانونی برای بخش و شهرستان شدن را دارند، تسریع شود.

شوراهای اسلامی شهر و روستا در کنار مدیران هستند

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر نقش و اهمیت اشتغال‌زایی در محرومیت‌زدایی خاطرنشان کرد: اشتغال‌آفرینی و رفع بیکاری از مطالبات عمومی شوراهای اسلامی در سطح این استان است.

وی ادامه داد: شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری به عنوان عالی‌ترین سطح شورایی در استان، در صورتی که مطالبات مردمی را با پیگیری شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و طبق سلسله مراتب از شوراهای اسلامی شهرستان‌ها دریافت کند، با برگزاری جلسات فوق‌العاده با مدیران مربوطه تا حصول نتیجه موضوعات را در دستورکار قرار می‌دهد، بر همین اساس رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی پرتلاش و خستگی‌ناپذیر در سطح استان باید همچون گذشته مقتدرانه جهت پیگیری مطالبات مردمی اهتمام ویژه ورزند و مطمئن باشند که در این دولت مردمی به نتیجه خواهند رسید.

سلیمانی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا رقیب مدیران نیستند و در کنار آن‌ها هستند، افزود: شوراها برای رفع مشکلات مردمی، مدیران را حمایت می‌کنند که امیدواریم همه مدیران استان نیز شوراها را به عنوان افراد حقوقی و نماینده مردم بپذیرند و با آن‌ها همکاری کنند.

وی تاکید کرد: جذب و اختصاص اعتبار جهت توسعه راه‌های ارتباطی و محورهای مواصلاتی استان، تکمیل تونل‌ها، احداث راه‌آهن، رفع مشکلات درمانی مردم، تکمیل بیمارستان‌ها و اختصاص تجهیزات به مراکز درمانی، تکمیل اماکن ورزشی، احداث چمن‌های مصنوعی، توسعه بخش کشاورزی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان از ضروریات است.

نظر شما