شناسهٔ خبر: 58647749 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نظام ملی نوآوری، جورچین دانایی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین معارفه سرپرست دانشگاه سمنان گفت: نظام ملی نوآوری جورچین دانایی است. از این رو توجه به علم‌افزایی همواره باید مورد توجه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل در آئین معارفه سرپرست دانشگاه سمنان و تجلیل رئیس سابق و بهره برداری از سالن همایش‌های بین المللی شهید حاج قاسم سلیمانی این دانشگاه گفت: توسعه این دانشگاه از جنبه‌های مختلف علمی و زیرساخت‌ها، مصداق یک کار جهادی و از دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

زلفی گل با بیان اینکه بزرگترین مشکل امروز کشور اشتغال است و باید برای رفع آن تلاش کرد افزود: اشتغالزایی برای قشر دانش‌آموخته نسبت به افراد فاقد تحصیلات عالی، دشوار و دارای هزینه بیشتری است و این مسیر با توجه به شرکت‌های دانش بنیان و توسعه هسته‌های فناور هموار می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور باید به آینده امیدوار باشند و علم پل بین قدرت و ثروت، پل بین سلامت، امنیت، آرامش و سکوی پرتاب به هر هدفی است، از این رو توجه به علم‌افزایی همواره باید مورد توجه باشد.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه با دانشجو معنا پیدا می‌کند و باید نگاه ویژه به دانشجویان وجود داشته باشد.

زلفی‌گل با بیان اینکه دانشجویان امروز داناتر هستند، تاکید کرد: استادان دانشگاه وظیفه سنگینی در قبال دانشجویان دارند.

وی ادامه داد: باید توزیع اعتبارات در بخش‌های مختلف دانشگاهی متوازن باشد و استادان پیشکسوت یاری گر استادان جوان در مسیر پیشرفت باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همراهی نماینده، ولی فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان، فرمانداران، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای ظرفیت مطلوب و بهره‌گیری بیش از پیش از این فرصت، کمک‌کننده در توسعه و پیشرفت دانشگاه سمنان است.

وی با بیان اینکه مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان به عنوان یک طرح ملی افتتاح شد، از استاندار سمنان به دلیل تخصیص اعتبارات مناسب در بخش آموزش عالی قدر دانی می‌شود.

وزیر علوم اظهار داشت: تعامل و وحدت خوب بین مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان مثال زدنی، عامل ثمربخشی تلاش‌ها و شایسته‌پروری است.

زلفی‌گل با قدردانی از خیّران نیک‌اندیش در توسعه دانشگاه سمنان، اظهار امیدواری کرد: آیین نکوداشت خیّران و زحمتکشان حوزه علم و دانش به منظور قدردانی برگزار شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: سه نفر از چهره‌های برتر علمی استان سمنان به دلیل توانایی‌ها و ظرفیت علمی در وزات علوم، تحقیقات و فناوری عهده‌دار مسئولیت هستند.

در این آیین از مسعود نصیری زرندی رئیس سابق دانشگاه سمنان تجلیل و سیف‌الله سعدالدین به عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شد. همچنین از روسای قبلی دانشگاه سمنان از بدو تاسیس تاکنون، با اهدای لوح قدردانی شد.

نظر شما