شناسهٔ خبر: 58647713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم ساوه و زرندیه:

بروکراسی که امروز دچار آن شده‌ایم مانع رشد اقتصادی است

علی فرقانی

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بروکراسی که امروز دچار آن شده‌ایم متاسفانه مانع رشد اقتصادی و پیشرفت شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد سبزی شامگاه گذشته، سه شنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ در جریان افتتاح زمین چمن روستای علیشار و دیدار مردمی استاندار با مردم این روستا، از روستای علیشار به عنوان بزرگترین روستای بخش خرقان یاد کرد که بیشترین شهید را در منطقه تقدیم انقلاب کرده و نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی خدمات زیادی در روستاها و نقاط محروم ارائه شده است و توزیع عادلانه خدمات و گستراندن چتر عدالت از دستاوردهای نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مردم با کاهش بروکراسی برطرف خواهد شد، تصریح کرد: هیولای بروکراسی در مقابل دموکراسی است، گرچه بروکراسی ذاتا خوب است و موجب شفافیت می‌شود اما بروکراسی که امروز دچار آن شده‌ایم متاسفانه مانع از رشد اقتصادی و پیشرفت شده است.

وی بیان کرد: بسیاری از مسئولان سعی در حل مشکلات مردم دارند اما در پیچ و خم بروکراسی قرار گرفته و کارآیی لازم را نمی‌توانند داشته باشند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در ادامه با اشاره به مشکلات این روستا گفت: مرمت و بهسازی جاده خرقان بعد از روستای عین آباد، احداث درمانگاه دوزج، افزایش سرانه ورزشی در بخش خرقان، آسفالت معابر، ارتقای تجهیزات و تقویت ماشین آلات پایگاه هلال احمر و راهداری، لایروبی قنوات منطقه و افتتاح پمپ بنزین از مهمترین مطالبات است.

به گزارش ایسنا، استاندار مرکزی نیز گفت: حکومت پادشاهی که به زور و زر بیگانگان بر سرکار آمد با پیروزی انقلاب اسلامی برچیده شد و بساط استبداد دوران پهلوی جمع شد.

فرزاد مخلص الائمه افزود: در دوران ستم‌شاهی، ایران در هیچ مولفه و فضیلتی نظیر اقتصاد، عدالت، آزادی اجتماعی، فرهنگ، سیاست، استقلال و ... نقطه قوت نداشته و در تمام این مولفه‌ها در شرم آورترین شرایط قرار داشت، اما با حکومت اسلامی مسیر پیشرفت با سرعت طی شد. گرچه امروز با نقطه مطلوب فاصله داریم اما با اینهمه، فاصله بسیار طولانی را در این مدت کوتاه، طی کردیم.

وی در ادامه گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۱۵۱۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در سطح استان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها آغاز شد که سهم شهرستان زرندیه ۱۰۸ پروژه است. دولت تصمیمی برای تعریف پروژه‌های جدید ندارد مگر اینکه پروژه ضروری با سرمایه گذاری بخش خصوصی تعریف شود چرا که به قدری پروژه نیمه تمام مانده که ۳۰ سال بودجه کشور برای به سرانجام رسیدن آنها نیاز است.

استاندار مرکزی افزود: دهیاران و شوراها، پیشانی خدمت دولت به مردم و افسران جبهه خدمت به جوامع روستایی هستند.

عظیمی بخشدار خرقان نیز گفت: ۸۲ پروژه عمرانی در بخش خرقان همزمان با دهه فجر به بهره برداری رسید.

وی افزود: ساختمان بخشداری خرقان پس از گذشت چندین سال تبدیل شدن به یک پروژه نیمه تمام، با صرف اعتباری حدود چهار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

بخشدار خرقان گفت: حجم خدماتی که به برکت انقلاب اسلامی در دورترین نقاط بخش خرقان صورت گرفته به هیچوجه قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

بر اساس این گزارش، در دیدار مردمی و چهره به چهره استاندار مرکزی با اهالی روستای علیشار، سخنگوی شورای اسلامی روستا به بیان مشکلات این روستا پرداخت.

تقویت ذخیره و استفاده بهینه از آب شرب با انجام بستر سیل بند در بالادست قنوات، لایروبی بندهای خاکی به منظور جمع آوری آب و سیلاب و مرمت و بهسازی آسفالت معابر و حل مشکل وثیقه و ضمانت برای دریافت تسهیلات از بنیاد علوی، از مهمترین مشکلات و مطالبات عنوان شده بود.

انتهای پیام

نظر شما