شناسهٔ خبر: 58647709 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

از گله‌های مربی و بازیکنان تا پاسخ باشگاه؛

ماجرای اعتصاب وزنه برداران ذوب آهن چه بود؟

بازیکنان تیم وزنه برداری ذوب آهن که موفق شدند به فینال رقابت های لیگ برتر وزنه برداری راه پیدا کنند به دلیل پرداخت نشدن مطالباتشان دست به اعتصاب زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم وزنه برداری ذوب آهن در رقابت‌های لیگ برتر وزنه برداری عملکرد خوبی از خود نشان داد و موفق شد به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کند. شنیده می‌شود در قرارداد ورزشکاران این رشته با باشگاه ذکر شده ۴۰ درصد از مطالبات آن‌ها بعد از مسابقه اول واریز می‌شود، همچنین ۳۰ درصد آن پس از مسابقه دوم و بقیه مبلغ قرارداد هم بعد از فینال پرداخت می‌شود که تا این لحظه چنین اتفاقی برای مجموعه بازیکنان و کادرفنی تیم وزنه برداری ذوب آهن رخ نداده و این موضوع باعث شده ورزشکاران و سرمربی تیم برای تمرینات فینال لیگ برتر بدنسازی حاضر نشوند.

حتی روز گذشته علی جباری مربی تیم وزنه‌برداری ذوب‌آهن در گفت‌وگویی اظهار کرد: ما اردوی خوبی داشتیم و هفته دوم هم امتیازهای خوبی را کسب کردیم، اما در ادامه به دلیل آنکه پرداختی صورت نگرفت، بچه‌ها به اردو نیامدند و گفتند تا قراردادها پرداخت نشود در مسابقات هم شرکت نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: خود من هم دیگر با این شرایط نمی‌توانم کار کنم. باشگاه قول داده است که تا فردا ۷۰ درصد قراردادها را پرداخت کند و من هم هشدار را به آنها دادم که اگر پرداخت نشود بچه‌ها دیگر مسابقه نخواهند داد. حافظ قشقایی، علیرضا یوسفی، حسن گل‌پرور و مهدی کرمی که اصلاً به اردو نیامدند، بقیه هم گفتند که اگر قراردادها پرداخت نشود اردو را ترک خواهند کرد.

تا الان هم که اگر مانده‌ایم به خاطر علی جباری سرمربی تیم است

این درحالی است که علیرضا معینی یکی از وزنه برداران تیم ذوب آهن در رابطه با این موضوع، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اردوهای تیم وزنه برداری ذوب آهن تشکیل شده و ورزشکاران رده سنی جوانان به اردو رفتند، اما رده سنی بزرگسالان به دلیل عدم پرداختی در اردو حاضر نشدند. من هم در تیم جوانان و هم در تیم بزرگسالان حضور دارم که برای تمرینات حضور پیدا نکردم

وی ادامه داد: مدیرعامل باشگاه ذوب آهن برای هفته دوم مسابقات به اردو تیم آمد و قول واریز مطالبات داد که ورزشکاران با انگیزه به مسابقات ادامه دادند، اما هیچ واریزی نداشتیم. من در مسابقه اول آسیب دیدم. در حالی که باشگاه سراغی از من نگرفت و پیگیر کارهای من نبود، تلاشم را کردم به شرایط ایده آل برسم تا در مسابقات بعدی بتوانم برای ذوب آهن امتیاز به دست آورم.

وزنه بردار تیم ذوب آهن تصریح کرد: اگر در روزهای آینده واریزی نداشته باشیم برای فینال شرکت نمی‌کنیم، تا الان هم که اگر مانده‌ایم به خاطر علی جباری سرمربی تیم است.

رسانه‌ای کردن مشکلات مالی حرفه‌ای نیست

اما پس از این صحبت‌ها، مهدی رمضانی مدیر روابط عمومی باشگاه ذوب آهن در خصوص اعتصاب بازیکنان و کادرفنی تیم وزنه برداری این باشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از نظر حرفه‌ای در همه باشگاه‌ها امکان دارد در زمان کوتاهی دچار مشکل مالی شوند و رسانه‌ای کردن آن حرفه‌ای نیست. در عین حال صحبت‌های بازیکنان و سرمربی را تأیید می‌کنیم، اما هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه ذوب آهن تمام تلاش خود را انجام دادند تا مطالبات پرداخت شود.

طی چند روز آینده مطالبات همه ورزشکاران وزنه برداری پرداخت می‌شود

وی ادامه داد: طبق آخرین اطلاعاتی که دارم طی چند روز آینده مطالبات همه ورزشکاران وزنه برداری تا آن سقفی که گفته شده تسویه می‌شود و از همه این عزیزان هم می‌خواهیم، همانطور که در طول ورزش حرفه‌ای در همه مسابقات حضور داشتند در ادامه هم در کنار تیم ذوب آهن باشند.

مدیر روابط عمومی باشگاه ذوب آهن تصریح کرد: ذوب آهن به عنوان یک باشگاه حرفه‌ای همیشه به تعهدات خود عمل می‌کند و این مشکل هم مقطعی بوده و مهدی کوهی مدیرعامل جدید شرکت سهامی ذوب آهن هم طی اولین روزهای کاری خود اتفاقات خوبی برای ورزش ذوب آهن رقم زدند.

به گزارش ایمنا، شنیده می‌شود امروز علی جباری سرمربی تیم وزنه برداری ذوب آهن جلسه‌ای با مدیران باشگاه ذوب آهن دارد و اگر مطالبات بازیکنان پرداخت شود بازیکنان این تیم به اردو بازخواهند گشت. باید دید اعتصاب وزنه برداران ذوبی به سرانجام می‌رسد یا این موضوع تداوم خواهد داشت.

نظر شما