شناسهٔ خبر: 58647663 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در سخنرانی سالانه در کنگره آمریکا

بایدن همچنان مسوولیت افزایش تورم در آمریکا را نپذیرفت

نیویورک - ایرنا- جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره کشورش با دفاع از عملکرد اقتصادی دو ساله دولت خود باز هم مسوولیت افزایش تورم در آمریکا را نپذیرفت و آن را به گردن بیماری همه گیرکرونا و جنگ اوکراین و شخص ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انداخت.

صاحب‌خبر -

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سه شنبه شب به وقت محلی در گزارش سالانه در نشست مشترک کنگره درباره وضعیت ایالات متحده از  اعمال استانداردهای جدیدی سخن گفت و افزود که استفاده از مواد ساخت ‌وساز تولید این کشور را در همه پروژه‌های زیرساختی فدرال اجباری می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی به بیان برنامه های خود در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی آمریکا پرداخت و تصریح کرد: ما کالاهای آمریکایی خواهیم خرید.

 او با تبریک به اعضای جدید کنگره آمریکا به ویژه کوین مک کارتی رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان، از افزایش همکاری‌های دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در تصویب مشترک قوانین مهم در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی قدردانی کرد و گفت که من ۳۰۰ قانون دو حزبی امضا کرده ام.

رئیس جمهور آمریکا که محبوبیتش بر اساس نظرسنجی های در آمریکا زیر ۵۰ درصد است، در سخنرانی سالانه خود سعی داشت صلاحیت و شایستگی خود را برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری کشورش (۲۰۲۴) اثبات کند، و بخش اعظم سخنرانی خود را به مسایل داخلی آمریکا اختصاص داد و در برخی زمینه ها به جزئیات پرداخت.

وی که افزایش تورم در آمریکا را به گردن پوتین رئیس جمهور روسیه و  بیماری همه گیر کرونا انداخت، در عین حال مدعی شد وضعیت آمریکا از هر کشور دیگری بهتر بوده و تورم طی شش ماه اخیر در حال کاهش است.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: دو سال پیش بیماری کووید همه چیز را تعطیل کرده بود، اما امروز  دیگر زندگی ما را کنترل نمی کند و د راین سالن امروز نمی‌بینم کسی ماسک زده باشد.

بایدن با بیان اینکه ما برای داروهای تجویزی بیشترین هزینه را پرداخت می کنیم، وعده داد با لایحه کاهش تورم، هزینه های بهداشتی را کاهش خواهیم داد و برنامه های رفاه بهداشتی را قطع نخواهیم کرد.

رئیس جمهور آمریکا با بیان این ادعا که  دولتش بیشتر از همه روسای جمهور دیگر شغل ایجاد کرده است، افزود: ما  ۱۲ میلیون شغل جدید ایجاد کرده‌ایم که بیش از تعداد مشاغل ایجاد شده در طول دو سال از ریاست‌جمهوری هر رئیس‌جمهور است.

او همچنین از کنگره  آمریکا خواست بدون پیش‌شرط سقف بدهی ملی ایالات متحده را افزایش دهد و افزود: کنگره چگونه به این همه بدهی واکنش نشان داده است؟ سقف بدهی را سه بار بدون هیچ پیش شرط و بحرانی افزایش داده و صورتحساب‌های ایالات متحده  را برای جلوگیری از فاجعه اقتصادی  پرداخت کرده است و امشب از کنگره می‌خواهم این روند را ادامه دهد.

بایدن در حالیکه خشونت مسلحانه همچنان در آمریکا قربانی می گیرد و در حالیکه در دو سال گذشته در این عرصه ناموفق بوده است، گفت: زمان آن رسیده است که یک بار و برای همیشه، سلاح های تهاجمی در آمریکا متوقف شود.

نظر شما