شناسهٔ خبر: 58647045 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رای شورای رقابت لغو و عرضه خودرو در بورس کالا از سرگرفته شد ...

اقتصاد ایران: شورای عالی بورس با لغو دستورالعمل شورای رقابت به از سرگیری عرضه خودرو در بورس کالا تاکید کرد اما مصوبه جدید کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده با انتقادات زیادی همراه شد!

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه شورای عالی بورس درباره دستورالعمل مشکل ساز شورای رقابت، عصر دیروز برگزار و با تاکید بر از سرگیری عرضه خودرو در بورس کالا همراه شد اما مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده حکایت از آن دارد ایران خودرو و سایپا و ...باید از ابتدای سال آینده، محصولات را از طریق بورس کالا عرضه کنند اما بورس کالا موظف است 85 درصد مابه‌تفاوت قیمت کشف شده و مصوب شورای رقابت را به حساب متمرکز وجوه وزارت و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز کند!

براساس این گزارش، مصوبه مجلس درحالی با انتقادات زیادی از سوی فعالان بازار سرمایه همراه شده که مجید عشقی رئیس سازمان بورس بعد از جلسه شورای عالی بورس از ادامه عرضه خودرو در بورس کالا و شروع از امروز خبر داد و گفت: دستورالعمل‌ شورای رقابت از مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهد شد. همچنین فرآیند عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا ادامه پیدا می‌کند.

عرضه های مصوب هیات پذیرش بورس کالا، عمدتا محصولات به فروش رسیده در دو ماه گذشته هستند و عرضه این گروه ادامه می یابد. از خودروسازان هم خواسته شده حتما برنامه عرضه هفتگی یا دو هفتگی ارائه کنند تا خریداران بتوانند برنامه ریزی کنند. ایراد اصلی، غیرمنظم بودن عرضه های قبلی بود. بنابراین قرعه کشی محصولات مشمول عرضه در بورس معنا نخواهد داشت و فقط در بورس عرضه خواهند شد.

این عرضه‌ها با دستورالعمل شورای رقابت تناقضی ندارد و کالاهای پذیرش شده در بورس کالا، طبق قانون مشمول قیمت‌گذاری دستوری نیستند.

احسان دشتیانه عضو شورای عالی بورس هم گفت: اعضای شورای عالی بورس بر تداوم روند عرضه خودروها در بورس کالا تاکید کردند.

امیرمهدی صبایی مدیر نظارت بر بورس‌ها سازمان بورس هم اعلام کرد: تنها مرجع دارای اختیارات تصمیم‌گیری در خصوص سیاست عرضه در بورس، شورای عالی بورس است که با توجه به تصمیم‌ دیروز مبنی بر ادامه عرضه خودرو در بورس کالا با هدف حمایت از منافع سرمایه‌گذاران این سیاست با قدرت ادامه می یابد.

اطلاعیه عرضه بیش از ۳۵۰۰ خودرو هم فارغ از هرگونه مصاحبه و هیاهو منتشر شد و گامی عملی و موثر جهت استمرار عرضه خودرو در بورس کالا و اطمینان خاطر به سرمایه‌گذاران است. در این میان بین انحصاری بودن کالا و عرضه در بورس، تعارضی نبوده و کالاهای دیگری با اعلام شورای رقابت مبنی بر انحصار در بورس کالا معامله می شوند .

تاکید می‌شود هر گونه تصمیم‌گیری در مورد اطلاعیه های بعدی، صرفا جزو اختیارات مصرح قانونی بورس بوده و هیچ مرجعی، اختیار لغو را ندارد. لذا به سهامداران توصیه می شود تحت تاثیر اخبار غیردقیق احتمالی، تصمیم‌گیری نکنند. آمادگی حفظ تعاملات و هماهنگی با شورای رقابت هم اعلام شده و حمایت از حقوق و منافع سهامداران در صدر اهداف و اولویت‌ها است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما