شناسهٔ خبر: 58646995 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مرکز توان‌بخشی بیماران روانی تربت‌حیدریه به بهره‌برداری رسید

با حضور مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی مرکز توان‌بخشی بیماران روانی مزمن پاستور تربت‌حیدریه به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

در این مراسم مسعود فیروزی، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: این مرکز با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان و ظرفیت نگهداری ۱۱۵ بیمار  مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳۵ هزار فرد دارای معلولیت واجد پرونده و ۷۵ هزار نفر در بخش حمایتی و اجتماعی از کودکان کار و خیابانی و بد سرپرست و بی‌سرپرست گرفته تا خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست که در مجموع ۲۱۰ هزار پرونده و حدود ۸۰۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم، معادل ۱۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

فیروزی بیان کرد: هم‌اکنون ۱۸ هزار نفر در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان شامل معتادین متجاهر و کمپ‌های ماده ۱۵ و همچنین ۲۰۰۰ فرزند بی‌سرپرست و بد سرپرست در ۱۰۰ خانه فرزندان و نزدیک به ۷۰۰۰ نفر دارای معلولیت‌های متفاوت، سالمندان و معلولان جسمی حرکتی از خدمات اجتماعی و حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند.

در ادامه رئیس بهزیستی تربت‌حیدریه گفت: مرکز خصوصی توان‌بخشی بیماران روانی مزمن ۱۱۵ نفر بیمار مرد ظرفیت دارد و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.

فاطمه صادق امیری خدمات این مراکز را شامل خدمات توان‌بخشی، مشاوره، درمانی و... عنوان کرد.

وی ادامه داد: شهرستان تربت‌حیدریه دارای دو مرکز اعصاب و روان شبانه‌روزی با ظرفیت ۱۳۸ نفر و پرسنل ۲۳ نفر به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: بابت بیمارانی که یارانه‌ای و عادی  هستند ماهیانه ۳ میلیون تومان و بیماران مجهول‌الهویه ۳ میلیون ۶۰۰ هزار تومان از طرف بهزیستی واریز می‌شود.

صادق‌امیری جمعیت تحت پوشش بهزیستی تربت‌حیدریه را ۲۰ هزار نفر در ساختار ۶۰۰۰ خانواده اعلام کرد و گفت: این افراد شامل معلولان، بیماران اعصاب و روان و زنان سرپرست خانوار هستند که ۴۰ درصدشان مستمری بگیر هستند.

انتهای پیام

نظر شما