شناسهٔ خبر: 58646780 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اوراق سلف موازی خودرو برای اولین بار در بورس کالا عرضه خواهد...

اقتصاد ایران: دو هزار میلیارد تومان اوراق سلف موازی خودرو برای نخستین بار از هفته آینده در بورس کالا عرضه و پذیره نویسی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحمان آراسته مدیر بازار‌های مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا، گفت: عرضه اوراق سلف موازی استاندارد وانت کارا تک کابین جهت تأمین مالی شرکت بهمن موتور با سر رسید دو ساله و به ارزش دو هزار میلیارد تومان از هفته آینده در بورس کالا آغاز می شود. دو خودروساز دیگر و یک قطعه‌ ساز هم در مراحل تکمیل مدارک جهت انتشار اوراق هستند.

وی افزود: با توجه به نیاز فعلی افزایش تولید و کاهش هزینه‌های تمام‌ شده در صنعت خودرو، پیش‌بینی می‌شود بهره‌گیری از سرمایه‌های عمومی و هدایت مستقیم به صنعت خودرو در بستر بازار سرمایه نقش چشم‌گیری در توسعه این صنعت داشته باشد. در همین راستا بورس کالا انتشار اوراق تأمین مالی بهمن موتور را به عنوان نقطه شروع این برنامه قرار داده و به سرعت انتشار اوراق جدید برای رفع تنگنای تأمین مالی در صنعت خودرو و قطعه‌سازی را آغاز خواهد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: اوراق ، دارای بازارگردان با حداقل سفارش انباشته و دامنه مظنه دو درصد به اندازه یک درصد حجم کل اوراق و سقف تعهد معاملات روزانه تا 5 درصد حجم کل اوراق بوده و از این رو سرمایه‌گذاران نسبت به نقدشوندگی اوراق نگرانی نخواهند داشت.

آراسته گفت: در صورت تمایل خریدار اوراق، امکان تحویل فیزیکی اوراق و تحویل خودرو فراهم است. البته اوراق سلف موازی استاندارد این خودرو منضم به اختیار فروش تبعی با قیمت اعمال معادل 136 درصد قیمت پایه عرضه اولیه و اختیار خرید تبعی با قیمت اعمال 144 درصد قیمت پایه عرضه اولیه است.

وی افزود: بنابراین با توجه به قیمت‌های اعمال اعلامی، سود سرمایه‌گذاران تا سررسید از مشارکت در تأمین مالی بهمن موتور 36 تا 44 درصد خواهد بود. البته سرمایه‌گذران در طول دوره معاملاتی تا سررسید، امکان فروش اوراق در بازار ثانویه را خواهند داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

برچسب‌ها:

نظر شما